اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اتمام عملیات اجرایی و واگذاری غرفه‌ها

بازارچه روستایی در دهدشت آماده بهره‌برداری شد

رئیس تعاون روستایی کهگیلویه با بیان این‌که عملیات اجرایی بازارچه روستایی در دهدشت به اتمام رسیده است، گفت: این بازارچه با سه بخش مجزا و 60 غرفه آماده بهره‌برداری است.

بازارچه روستایی در دهدشت آماده بهره‌برداری شد

عطا سلیمانی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار داشت: عملیات اجرایی بازارچه روستایی در دهدشت به اتمام رسیده است و تا پایان تیرماه جاری افتتاح خواهد شد.

وی راه‌اندازی بازارچه روستایی را با هدف حمایت از تولیدات روستایی عنوان کرد و ادامه داد: یکی از راه‌های توسعه روستایی فراهم کردن امکان فروش فرآورده‌های کشاورزی و دامی با حداقل هزینه و آشنا کردن روستاییان با قواعد حاکم بر بازار و سلایق خریداران است.

رئیس تعاون روستایی کهگیلویه ادامه داد: بر همین اساس کار ساخت بازارچه روستایی در دهدشت از سال 89 آغاز شد و هم‌اکنون آماده بهره‌برداری است.

وی ادامه داد: این بازارچه شامل 60 باب مغازه در سه بخش مجزا بوده و هفته آینده به بهره‌برداری نهایی خواهد رسید.

سلیمانی با بیان این‌که یک بخش از این بازارچه به فروش میوه و تره‌بار اختصاص دارد، افزود: هر بخش از بازارچه از 20 غرفه تشکیل شده است.

وی توزیع لبنیات، خشکبار و مواد پروتئینی در بخش دیگر بازارچه را متذکر شد و تصریح کرد: 20 غرفه نیز به خیاطی، صنایع‌دستی و صنوف مختلف دیگر اختصاص یافته است.

سلیمانی برخی شایعات مبنی بر استقرار واحد تعویض روغنی در این بازارچه را رد کرد و گفت: بازارچه روستایی به عرضه تولیدات روستایی اختصاص دارد و هر کدام از بخش‌های این بازارچه برای توزیع اقلام خاصی در نظر گرفته شده است.

مدیر تعاون روستایی کهگیلویه همچنین از کاهش 50 درصدی خرید گندم در شهرستان خبر داد و اظهار داشت: تاکنون پنج هزار و 630 تن گندم از کشاورزان شهرستان خریداری شده است.

سلیمانی یادآور شد: در سال گذشته قریب به 12 تن گندم خریداری شده بود و این کاهش 50 درصدی در خرید، یک آسیب در بخش کشاورزی شهرستان به شمار می‌آید.

مدیر تعاون روستایی کهگیلویه خاطرنشان کرد: بیش از سه تن از گندم‌های خریداری شده به سیلوهای گچساران و یاسوج نیز منتقل شده است.

انتهای پیام/82016/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول