اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دهدشت:

هفته اکرام فرصت دستگیری مستمندان و حرکت در مسیر اهل بیت (ع) است

امام جمعه دهدشت با اشاره به در پیش بودن هفته اکرام نیازمندان گفت: باید به تبعیت از امام حسن(ع) به مستمندان و فقرا کمک کنیم.

هفته اکرام فرصت دستگیری مستمندان و حرکت در مسیر اهل بیت (ع) است

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی در خطبه اول نماز جمعه دهدشت با اشاره به ولادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن(ع) و آغاز هفته اکرام اظهار داشت: سراسر زندگی امام حسن مجتبی برای ما الگو بوده و باید از ابعاد مختلف زندگی آن امام همام درس بگیریم.

امام جمعه دهدشت با تشریح ویژگی‌های امام حسن(ع)، توجه خاص به فقرا و مستمندان را از ویژگی‌های بارز آن حضرت برشمرد و اذعان داشت: انسان اگر بخواهد به جایگاه متعالی برسد باید فقرا را دستگیری و به مستمندان و نیازمندان کمک کند.

حسینی ادامه داد: اهل بیت (ع) وقتی می‌خواستند به مستمندان کمک کنند از بهترین چیزهای خود می‌گذشتند.

وی، مال را محبوب انسان دانست و با بیان اینکه برای دل کندن از مال لازم است انسان صدقه دهد، افزود: صدقه دادن هر انسانی و به ویژه اهل بیت (ع) را متعالی می‌کند و خداوند برای کمک به مستمندان ثواب‌های عظیمی لحاظ نموده است. 

حسینی، رفتار کریم اهل بیت (ع) در عرصه سیاست را نیز الگو خواند و تصریح کرد: صلح امام حسن و حرکت سیاسی و استراتژیکی آن حضرت هم باعث نجات شیعه و هم افشای ماهیت معاویه برای مسلمان شد.

خطیب جمعه دهدشت، ماه رمضان را فرصت مناسبی برای الگوگیری از اهل بیت (ع) دانست و خاطرنشان کرد: رمضان فرصت تنظیم رفتارها و تزکیه نفس است و باید تلاش کنیم تمام زندگیمان را با روش انبیای الهی تطبیق دهیم. 

وی در خطبه دوم نماز جمعه با تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه(س) به تبیین شخصیت وجودی این بانوی جهان اسلام پرداخت و گفت: خدیجه اول زن و دوم شخصیتی بود که به پیامبر اسلام ایمان آورد.

حسینی، مادر فاطمه زهرا بودن را مهم‌ترین شاخصه این بانوی گرانقدر عنوان کرد و اذعان داشت: حضرت فاطمه(س) ریشه نبوت و مادر 11 امام است و خداوند این برکت را به حضرت خدیجه (س) عنایت فرمود و حامل نور شد.

خطیب جمعه دهدشت در بخش دیگری از خطبه دوم با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب پیرامون خدمات دولت نهم و دهم، حجم کاری بسیار بالا و نترسیدن از ابراز شعارهای انقلاب در مجامع بین‌الملل را از نقاط برجسته دولت برشمرد و تصریح کرد: نقاط برجسته دولت باید در فضای عمومی کشور ثبت شود. 

حسینی، ارائه خدمات درمانی و بیمه‌ای تأمین اجتماعی در شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی را متذکر شد و ابراز داشت: صدور بیش از 50 هزار دفترچه بیمه‌ و ارائه خدمات به حدود 60 هزار نفر در این شهرستان‌ها از خدمات تأمین اجتماعی است.

انتهای پیام/82016/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول