اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تأمین اجتماعی دهدشت مطرح کرد

پوشش چتر حمایتی تأمین اجتماعی بر سر 18 هزار نفر در دهدشت

رئیس تأمین اجتماعی شعبه دهدشت تعداد بیمه شدگان این نهاد در سال 91 را 18 هزار نفر برشمرد و گفت: سال گذشته 50 هزار جلد دفترچه درمانی تأمین اجتماعی در دهدشت صادر شده است.

پوشش چتر حمایتی تأمین اجتماعی بر سر 18 هزار نفر در دهدشت

شرمت‌الله دانشمند امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار داشت: بر اساس قانون و مقررات تأمین اجتماعی هر فردی اگر مشمول سایر قوانین بیمه ‌ی کشور نباشد، مشمول قانون تأمین اجتماعی است و از زمانی که تحت پوشش قرار گیرد بیمه شده محسوب می‌شود.

وی با اشاره به عملکرد تأمین اجتماعی این شهر در سال 91 تعداد کل بیمه‌ شدگان را 18 هزار و 500 نفر عنوان کرد و تصریح کرد: این افراد شامل؛ کارگران اجباری، مشاغل آزاد، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، کارگران ساختمانی، طلاب حوزه‌های علمیه، قالیبافان، زنان خانه‌دار، نویسندگان و هنرمندان، خادمان مساجد هستند.

دانشمند با بیان اینکه بیمه شدگان و افراد تحت تکفل آنان حق دارند متناسب با نیاز خود از خدمات درمانی سازمان تأمین اجتماعی برخوردار شوند افزود: تعداد 60 هزار نفر بیمه شده اصلی با افراد تحت تکفل در سال گذشته به ثبت رسیده است.

رئیس تأمین اجتماعی شعبه دهدشت بیمه بیکاری را از اهرم‌های حمایت کارگران خواند و گفت: تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری 102 نفر بوده است.

این مسئول تعداد مستمری‌بگیران اعم از بازنشسته، از کار افتاده و بازمانده را بیش از هزار نفر برشمرد و افزود: بیش از 50 هزار جلد دفترچه درمانی در سال 91 در شهرستان صادر شده است.

دانشمند در ادامه خاطرنشان کرد: اعتبار بیش از 2700 جلد دفترچه درمانی نیز تمدید شده است.

وی پرداختی بابت تعهدات بلندمدت اعم از مستمری بازنشستگی، از کار افتاده و بازمانده را بالغ بر 65 میلیارد ریال دانست و ابراز داشت: در سال 91 در مجموع بیش از 86 میلیارد ریال بابت تعهدات بلندمدت و کوتاه مدت پرداخت شد.

رئیس تأمین اجتماعی شعبه دهدشت مبلغ 21 میلیارد ریال از این پرداختی را بابت تعهدات کوتاه مدت شامل مقرری بیمه بیکاری، غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری، کمک هزینه کفن و دفن و کمک هزینه وسایل پزشکی دانست.

انتهای پیام/82016/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول