اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دهدشت خبر داد

بهره‌برداری از مصلای امام خمینی دهدشت در اوایل شهریور

امام جمعه دهدشت با اشاره به این‌که عملیات اجرایی ساخت مصلای امام خمینی دهدشت از سال 88 آغاز شده است، گفت: کار ساخت این مصلا رو به اتمام است و در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

بهره‌برداری از مصلای امام خمینی دهدشت در اوایل شهریور

حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی صبح امروز در حاشیه بازدید از مصلای امام خمینی دهدشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه از راه‌اندازی این مصلا در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

وی با بیان این‌که مصلای نماز جمعه بستری برای گسترش فرهنگ اسلامی است، تصریح کرد: وجود مصلا در یک شهر باعث افزایش مشارکت مردم جهت حضور در مراسم ملی ‌و مذهبی می‌شود.

امام جمعه دهدشت با اشاره به حضور پرشور مردم متدین مردم شهرستان در نمازهای جمعه عنوان کرد: با توجه به خیل عظیم مردمی که هر هفته در نماز جمعه دهدشت شرکت دارند و نبود فضای مناسب برای برگزاری نماز جمعه ضرورت احداث مصلای بزرگ امام خمینی در این شهر محسوس بود.

وی برگزاری نماز جمعه از اوایل انقلاب تاکنون در دهدشت را متذکر شد و افزود: این‌که چرا طی این 30 سال اقدامی در زمینه ساخت مصلای نماز جمعه صورت نگرفته جای تأمل دارد چراکه برگزاری نماز جمعه در فضای باز با مشکلات عدیده‌ای همراه بود.

حسینی توسعه مسائل فرهنگی را نیازمند فراهم کردن زیرساخت‌ها دانست و خاطرنشان کرد: نقش مصلاها در تقویت وحدت و یکپارچگی مردم بی‌بدیل است.

امام جمعه دهدشت با بیان این‌که نمازگزاران جمعه در دهدشت سال‌ها زیر یک سقف سوله‌‌ای در گرمای شدید تابستان و سرمای زمستان نماز را اقامه می‌کردند، اظهار داشت: عملیات اجرایی ساخت مصلا از سال 88 شروع شده است و ظرف یک ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

حسینی ادامه داد: مصلای امام خمینی دهدشت به مساحت چهار هزار و 400 متر مربع با سازه بتونی در دو طبقه ساخته شده است.

وی با اشاره به وجود سرویس‌های بهداشتی و وضوخانه مجزای این مصلا افزود: نماسازی ستون‌ها، دیوارهای داخلی و بیرونی، سنگ‌فرش طبقه بالا و بخشی از طبقه پایین به اتمام رسیده است.

حسینی در ادامه خاطرنشان کرد: کار ساخت جایگاه تریبون، سفیدکاری سقف و سنگ کف پایین در حال انجام است و امید است تا اوایل شهریور به بهره‌برداری برسد.

امام جمعه دهدشت همچنین از راه‌اندازی دفتر و منزل امام جمعه همزمان با افتتاح مصلای امام خمینی دهدشت خبر داد و گفت: ساخت دفتر امام جمعه در زمینی به مساحت 600 متر مربع و با زیربنای 300 متر مربع 90 درصد پیشرفت کاری داشته است.

حسینی ساخت منزل در زمینی به مساحت یک‌هزار و 200 مترمربع در سازه سه طبقه را متذکر شد و افزود: عملیات ساخت منزل امام جمعه تکمیل شده است.

انتهای پیام/82016/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول