اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی فیروزآباد خبر داد

فعالیت بهزیستی فیروزآباد در زمینه 21 مورد پیشگیری

رئیس بهزیستی فیروزآباد گفت: فعالیت در 21 مورد پیشگیری و 17 نوع مددکاری اجتماعی در بهزیستی این شهرستان صورت می‌گیرد.

فعالیت بهزیستی فیروزآباد در زمینه 21 مورد پیشگیری

بهرام جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فیروزآباد با اشاره به تاریخچه تشکیل سازمان بهزیستی اظهار داشت: شورای انقلاب اسلامی در خرداد ماه سال 59 با پیگیری و تلاش دکتر فیاض بخش تشکیل سازمان را تصویب کرد تا بتواند اصول 21 و 22 قانون اساسی جمهوری اسلامی که طی آن برخورداری از تامین اجتماعی که حقی است همگانی را جامه عمل بپوشاند.

وی افزود: پس از ماه‌ها مطالعه و برنامه‌ریزی سازمان بهزیستی برای مستضعفان با یاری جستن از خداوند و اتکا به یاوری‌های بی‌دریغ مردم حزب‌الله میهن اسلامی فعالیت خود را آغاز کرد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان فیروزآباد ادامه داد: سازمان بهزیستی نخستین ارگان دولتی است که بنا به ضرورت و روح انقلاب شکوهمند اسلامی منطبق با انتظارات اسلام تاسیس شد تا به امر گسترش خدمات به معلولان و خانواده‌های بی‌سرپرست در جامعه بپردازد.

جعفری با بیان خدمات در حوزه معاونت امور توانبخشی شهرستان فیروزآباد اضافه کرد: توانبخشی شامل مجموعه‌ای است از تدابیر و اقداماتی که به منظور درمان و بهبود جسمانی و روانی، اقتصادی و حرفه‌ای انجام می‌گیرد تا فرد معلول بتواند در بالاترین سطح ممکن فعالیت خود را از سر گیرد و حتی‌الامکان مستقل زندگی کند.

وی با اشاره به خدمات اداره بهزیستی فیروزآباد در این حوزه بیان داشت: این اداره در این حوزه با بیش از 24 برنامه از جمله تشکیل 3 هزار و 539 پرونده افراد زیر پوشش، کمک‌هزینه معلولان ذهنی بسیار شدید 281 نفر، حق پرستاری معلولان روانی مزمن 52 نفر، کمک‌هزینه معلولان جسمی حرکتی بسیار شدید 161 نفر و بسیاری دیگر از خدمات این اداره در این حوزه بوده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان فیروزآباد معاونت امور اجتماعی این سازمان را از دیگر بخش‌های خدمات‌دهی این مجموعه عنوان کرد و ابراز داشت: وظیفه اصلی این معاونت فراهم کردن امکانات، برنامه‌ریزی و ایجاد هماهنگی و نظارت و توسعه فعالیت‌های بهزیستی در زمینه حمایت از اطفال و خانواده‌های بی‌سرپرست و نیازمند، تربیت، ارشاد و آموزش منحرفان اجتماعی و جلب مشارکت گروه‌های داوطلب خدمت در مراکز بهزیستی است.

جعفری خدمات در این بخش را در اداره بهزیستی 17 مورد بیان کرد و گفت: از جمله اقدامات در این بخش تشکیل پرونده مددجویان 597 خانواده، تشکیل 121 پرونده برای مددجویان پشت نوبت، پرداخت کمک هزینه تحصیلی 69 دانشجو به مبلغ 285 میلیون و 799 هزار ریال، توزیع بن غیر نقدی خرید آفتاب میان مددجویان و توان‌خواهان به تعداد یک‌هزار و 12 خانوار را بخشی از خدمات این حوزه عنوان کرد.

وی معاونت امور پیشگیری که تمام اقدامات و تمهیدات قبل از وقوع معلولیت و یا آسیب صورت می‌گیرد و مانع از به وجود آمدن مشکل می‌شود حوزه دیگر این اداره بیان کرد و ابراز داشت: تشکیل گروه cb محیط آموزشی مهد کودک آتاناز، تشکیل گروه cbمحله باغشاه، اجرای طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم در میان کودکان سه تا شش سال در 7 هزار و 500 نفر و ارجاع 400 نفر از کودکان به اپتومتریست تنها بخشی از 21 مورد فعالیت این واحد است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان فیروزآباد در پایان به بیان آمار خدمات انجام شده در حوزه واحد اشتغال، واحد مسکن، مهد کودک، واحد عمرانی، واحد مشارکت‌های مردمی، بیمه مددجویان، فرهنگی و امور پیشگیری پرداخت.

انتهای پیام/2448/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول