اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده فیروزآباد مطرح کرد

مشکل جدی آب شرب در جایدشت و بایگان فیروزآباد

نماینده مردم شهرستان‌های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند گفت: اهالی بایگان و جایدشت فیروزآباد در تامین آب شرب مشکل جدی دارند و کشاورزان منطقه نیز کار خود را رها کرده‌اند.

مشکل جدی آب شرب در جایدشت و بایگان فیروزآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، نادر فریدونی صبح امروز در جلسه رفع مشکلات آب این شهرستان که با حضور معاون وزیر نیرو در امور آب و مدیران عامل آبفا شهری و روستایی و دیگر مسئولان شهرستانی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان فیروزآباد با جمعیت 140 هزار نفری و دو بخش مرکزی و میمند که در آینده نزدیک یک بخش (جایدشت) دیگر به آن افزوده می‌شود،‌ در محدودیت‌هایی به‌سر می‌برد.

وی افزود: این شهرستان که روزی به عنوان قطب اصلی کشاورزی استان فارس محسوب می‌شد، در سال‌های اخیر با خشک شدن 70 درصد از چاه‌های کشاورزی نیازمند برنامه‌ریزی حساب شده توسط وزارت نیرو و مجموعه مسئولان در این زمینه است.

نماینده مردم شهرستان‌های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند ادامه داد: امیدواریم که در سفر معاون وزیر نیرو به فیروزآباد اقدامات موثر و برنامه‌های مفیدی در راستای حل مشکل آب صورت گیرد.

فریدونی اضافه کرد: مشکلات آب بخش مرکزی این شهرستان در 15 بند آمده است که تمام آنها را به صورت موردی توضیح می‌دهیم.

وی گفت: در شهرستان فیروزآباد، بایگان و جایدشت در تامین آب شرب با مشکلات جدی مواجه شده‌اند و همچنین تمام کشاورزان این مناطق کار خود را رها کرده‌اند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود دو سد در فیروزآباد بیان داشت: برای استفاده از دو سد هایقر و تنگاب باید از همین امروز به فکر خط انتقال آب از آنها باشیم و با برنامه‌ریزی نهایت بهره را از این دو سد و آب موجود آن بکنیم.

فریدونی در پایان تصریح کرد: با وجود اینکه سد هایقر در فاصله چند کیلومتری فیروزآباد قرار دارد، اما هیچ‌گونه مورد استفاده‌ای از آب آنها برای این شهرستان تعریف نشده و لازم است مدیران آب منطقه‌ای استان فارس در مورد آب شرب منطقه جایدشت و آب کشاورزی مناطق در مجاورت این سد و همچنین تامین آب پتروشیمی این شهرستان اقدام کنند.

انتهای پیام/ 2448/ب30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول