اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود داشتن 17 چاه

فیروزآباد با کمبود آب شرب مواجه است

معاون فرماندار فیروزآباد گفت: این شهرستان با داشتن 17 چاه، با کمبود آب شرب مواجه است.

فیروزآباد با کمبود آب شرب مواجه است

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، محمدعلی عباسی ظهر امروز در جلسه‌ای که به منظور رفع مشکلات آب این شهرستان با حضور معاون وزیر نیرو در امور آب و مدیران عامل آبفای شهری و روستایی و دیگر مسئولان شهرستانی در سالن اجتماعات این فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: خشکسالی‌های چند ساله اخیر که در استان فارس به ویژه در شهرستان فیروزآباد به وجود آمده موجب شده که در بخش کشاورزی و آب شرب روستایی و شهری مشکل پیدا کنیم.

وی افزود: شش چاه به منظور آبرسانی و تامین آب شرب فیروزآباد حفر شده که نیاز به تامین اعتبار برای خط انتقال به این شهرستان به طول 25 کیلومتر است.

این مسئول ادامه داد: درصورت ایجاد خط انتقال آب شرب به شهرستان فیروزآباد، در طول این خط، روستاهایی نیز از این انشعاب بهره می‌برند.

معاون فرماندار فیروزآباد ابراز داشت: از جمله روستاهایی که از انشعاب آب شرب بهره می‌برند، بایگان که یکی از روستاهای پر جمعیت این شهرستان محسوب می‌شود، خواهد بود.

عباسی خاطرنشان کرد: با توجه به این که شبکه‌های داخلی سطح شهر فیروزآباد به دلیل داشتن قدمت بسیار  و با توجه به جنس لوله‌ها که از پولیکا و چدن است، نیاز به اصلاح شبکه داخلی به طول 35 کیلومتر دارند که باید در این بخش تامین اعتبار و این خطوط اصلاح و تعویض شود.

وی اضافه کرد: در بخش آب شرب فیروزآباد در حال حاضر از 17 چاه استفاده می‌شود و در مواقعی در برخی از نقاط شهر در توزیع با کمبود آب مواجه هستیم.

معاون فرماندار فیروزآباد گفت: برای جلوگیری از کمبود در توزیع آب شهری پیشنهاد شد که دو چاه در نزدیکی سد تنگاب حفر شود تا مشکل آب فیروزآباد در سال جاری به صورت موقت حل شود.

عباسی عنوان کرد: در حال حاضر مدیریت امور آب شهر فیروزآباد با 17 چاه، آب بیش از 80 هزار نفر شهروند فیروزآباد را تامین می‌کند که با خشکسالی‌های پی در پی اخیر، این تعداد چاه آب پاسخگو نیست.

وی بیان داشت: در نزدیکی شهر فیروزآباد دو سد هایقر و تنگاب وجود دارد که سد تنگاب برای ظرفیت 143 میلیون متر مکعب افتتاح شد و به دلیل خشکسالی و کمبود بارندگی، امسال این سد کمتر از شش درصد آبگیری شده است.

معاون فرماندار فیروزآباد افزود: سد هایقر با ظرفیت 263 میلیون متر مکعب از دیگر سدهای شهرستان فیروزآباد است که در دست احداث و از پروژه‌های مهر ماندگار بوده و به دلیل کمبود و تخصیص به‌موقع اعتبار عملیات اجرایی این پروژه به تاخیر افتاد.

این مسئول در مورد استفاده از این سد بیان داشت: در برنامه‌ای که طراحی شده بود آب این سد هیچ‌گونه استفاده‌ای برای شهروندان فیروزآباد نداشت اما پیشنهاداتی ارائه شد که از آب این سد در بخش کشاورزی منطقه و همچنین تامین آب پتروشیمی و روستای جایدشت این شهرستان در آینده نزدیک استفاده شود.

وی در پایان با اشاره به بخش آب و فاضلاب شهری خاطرنشان کرد: شبکه آب و فاضلاب شهری با اعتبار یک‌میلیارد و 500 میلیون تومان در سال 91 مقرر بود آغاز به کار کند که هیچ‌گونه اقدامی در این زمینه صورت نگرفت که امیدواریم برای رفع مشکلات فاضلاب شهری هرچه سریع‌تر عملیات اجرایی آن آغاز شود.

انتهای پیام/‌2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول