اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان خبر داد

افتتاح بزرگترین پروژه نفتی پس از انقلاب در زادگاه نفت

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان از اجرای عملیات پیش راه‌اندازی و ورود موقتی واحد بهره‌برداری هفت شهیدان به مدار تولید که بزرگ‌ترین پروژه نفتی پس از انقلاب در زادگاه نفت است، خبر داد.

افتتاح بزرگترین پروژه نفتی پس از انقلاب در زادگاه نفت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، ابراهیم پیرامون اظهارکرد: با تلاش متخصصان و کارشناسان صنعت نفت هم اکنون عملیات اجرایی این مجتمع بزرگ نفتی به مرحله  اتمام رسیده و با ارسال نفت از میادین تابعه این شرکت، در مرحله پیش راه‌اندازی و مراحل آزمایش فنی خود قرار دارد.

وی افزود: این مجتمع پیشرفته صنعتی با طراحی، نظارت و اجرای کارشناسان و متخصصان زبده و توانمند شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اعتبار ٩٦٠ میلیارد ریال و زمینی به مساحت ٤٨ هکتار به روش EPC احداث شده است.

پیرامون افزود: این مجتمع با هدف ساماندهی تاسیسات بهره ‌برداری قدیمی میدان نفتی مسجدسلیمان اجرا و با ظرفیت فرآورش روزانه 55 هزار بشکه نفت در زمره عمده‌ترین پروژه‌های صنعتی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب قرار دارد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان با بیان اینکه واحد بهره‌برداری و نمکزدایی هفت شهیدان مسجدسلیمان در نوع خود در کشور بی‌نظیر است ادامه داد: در این کارخانه نفت استحصال شده از میدان مسجدسلیمان و میدان‌های لالی، پرسیاه، زیلایی و کارون فرآورش و نمکزدایی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: به محض پایان عملیات پیش‌راه اندازی و گذراندن آزمون‌های مختلف فنی و ایمنی و پس از انجام هماهنگی‌های لازم این واحد بزرگ صنعتی در مراسمی رسماً وارد مدار تولید خواهد شد.

پیرامون در خصوص سایر اقدامات صورت گرفته در این پروژه خاطر نشان کرد: احداث خط لوله انتقال نفت از واحد بهره‌برداری و نمکزدایی هفت شهیدان به واحد بهره‌برداری اهواز به طول ١١٥ کیلومتر، احداث خطوط لوله از چاه‌ها و واحدهای اقماری به واحد بهره‌برداری و  نمکزدایی هفت شهیدان به طول حدود ١٢٥ کیلومتر و انجام عملیات خاکبرداری به میزان ٤ میلیون و ٥٠٠ متر مکعب برای محوطه‌سازی واحدها  و احداث مسیرهای دسترسی، جاده‌ها و خطوط لوله زیر زمینی بخشی از اقدامات صورت گرفته برای اجرای این پروژه است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان همچنین احداث خطوط لوله آبرسانی از ایستگاه آبگیری و پمپاژ و تزریق پساب به چاه‌های تزریقی این واحد به طول نزدیک به ٥٠ کیلومتر، کابل اندازی در سطح مقطع و متراژ مختلف به طول ١٥٠ کیلومتر، جوشکاری ٢١٠ هزار اینچ قطر لوله و احداث ١٠ کیلومتر جاده اسفالت را از دیگر اقدامات انجام شده در زمینه تحقق این پروژه برشمرد.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان یکی از پنج شرکت بهره‌بردار نفت و گاز تابعه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است که براساس برنامه ابلاغی و صیانتی بطور متوسط روزانه 145 هزار بشکه نفت را از میادین واقع در حوزه عملیاتی خود تولید می‌کند.

انتهای پیام/72008/س/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول