اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سه ماه نخست امسال

مصرف فرآورده‌های نفتی در زاهدان 82 درصد کاهش یافت

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان گفت: فرآورده‌های نفتی در سه ماه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از کاهش 82 درصدی برخوردار است.

مصرف فرآورده‌های نفتی در زاهدان 82 درصد کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی زاهدان، دادخدا اعتصامی اظهار داشت: این مقدار کاهش مصرف مربوط به سه فرآورده بنزین، نفتگاز و نفت سفید است.

وی بیشترین میزان کاهش را در مصرف نفت سفید عنوان کرد و افزود: در سه ماه نخست امسال، 17 میلیون و 277 هزار لیتر نفت سفید مصرف شده است که این مقدار نسبت به مشابه سال قبل 68 درصد کاهش داشته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان ادامه داد: همچنین مصرف نفتگاز در این مدت 121 میلیون و 722 هزار و بنزین 122 میلیون و 430 هزار لیتر اعلام کرد که این مقادیر نسبت به مدت مشابه سال 91 به ترتیب 12 و دو درصد کاهش داشته است.

اعتصامی روند مصرف نفت کوره را در سه ماه نخست سال 92 رو به رشد و با افزایش 25 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل اعلام کرد.

وی همچنین ضمن با اهمیت خواندن تامین به موقع سوخت هواپیماهای استان و گستردگی فعالیت سوخت‌رسانی بیان داشت: تعداد پروازهای داخلی و خارجی استان در سه ماه نخست امسال در مجموع هزار و 15 پرواز بوده که این پروازها مقدار چهار میلیون و 473 هزار لیتر سوخت را بدون تاخیر دریافت کرده‌اند.

این منطقه به‌دلیل واقع شدن در پایانه مرزی جنوب شرق کشور و همجواری با کشورهای پاکستان و افغانستان، فعالیت‌های گسترده‌ای را برای حفظ و صیانت از فرآورده‌های نفتی، کاهش مصرف سوخت و مبارزه با قاچاق فرآورده‌های نفتی به‌کار گرفته است.

منطقه زاهدان یکی از مناطق 37 گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران است که با دارا بودن چهار ناحیه و سه انبار ذخیره‌سازی فرآورده، وظیفه سوخت‌رسانی به شمال، مرکز و بخش‌هایی از جنوب استان سیستان و بلوچستان را به عهده دارد.

انتهای پیام/75002/خ/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول