اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان:

صادرات غیرنفتی خوزستان از مرز 30 میلیون دلار عبور می‌کند

استاندار خوزستان گفت: صادرات غیرنفتی این استان در سال‌جاری عملکرد چشمگیری داشته و پیش‌بینی می‌کنیم از مرز 30 میلیون دلار عبور کند.

صادرات غیرنفتی خوزستان از مرز 30 میلیون دلار عبور می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز سید جعفر حجازی در کارگروه صادرات غیرنفتی استان که پیش ازظهر امروز در محل استانداری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: در سال‌جاری افزایش 36 درصدی صادرات به عراق را داشتیم که این موضوع بسیار قابل توجه است.

وی با بیان این که صادرات به کشورهای همسایه و به ویژه عراق هر روز روان‌تر می‌شود ادامه داد: در بخش صادرات محصولات کشاورزی شاهد رشد 58 درصدی در سه ماهه اول سال بودیم که این آمار بسیار خوبی است.

استاندار خوزستان میزان صادرات صنایع دستی را معادل 50 درصد سال گذشته عنوان و تصریح‌کرد: گرچه امروز صادرات صنایع دستی ارزش اقتصادی چندانی ندارد اما حدود 20 هزار خانوار استان از این بخش نان می‌خورند.

وی خطاب به مسولان حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان خاطرنشان‌کرد: امروز بازار عراق فرصت مناسبی برای صادرات بخش صنایع دستی است پس می‌طلبد که به این موضوع توجه بیشتری انجام شود.

استاندار خوزستان افزود: قطعاً اگر دو نمایشگاه صنایع دستی در کشورهای همسایه برگزار شود حجم صادرات این بخش افزایش خواهد یافت.

حجازی افزود: ما می‌توانیم با برگزاری نمایشگاه‌های داخلی موجب رونق بخش صنایع دستی و اشتغال خانگی در استان شویم و این امر باعث فروش محصولات صنایع دستی استان خواهد شد.

وی ادامه داد: گرچه صادرات بخش پتروشیمی حجم بالایی از میزان صادرات استان را تشکیل می‌دهد اما باید گفت که این صادرات بیشتر جنبه ملی و نه استانی داشته و چیزی عاید استان نمی شود.

استاندار خوزستان با اشاره به این که امروز تولیدکنندگان ما باید جنبه صادراتی پیدا کنند افزود: با وجود تولیدکنندگان قدرتمند استانی که در حوزه ساختمان و نفت و گاز مشغول به فعالیت هستند می‌طلبد که نمایشگاه‌های تخصصی در کشورهای همجوار برگزار کرد.

وی ادامه داد: گرچه محصولات تولیدکنندگان حوزه نفت و گازی توسط شرکت‌های نفتی خریداری می‌شود اما این بدان معنی نیست که بازار جهانی نگاهی نداشته باشند.

حجازی با اشاره به این که موضوع ضمانت‌نامه بانکی سرمایه‌داران برای صادرات به کشورهای همسایه باید مورد توجه قرار گیرد افزود: ما باید موانع بر سر راه صادرات حوزه خدمات فنی و مهندسی که پیچیده‌ترین نوع صادرات بوده را برطرف کنیم تا سرمایه‌دار به راحتی به امر صادرات بپردازد.

وی از راه‌اندازی یک دفتر تجاری در شهر بصره عراق توسط منطقه آزاد اروند خبر داد و گفت: به واسطه این دفتر اطلاعات لازم از برگزاری مناقصات در کشور عراق در اختیار سرمایه‌داران خوزستانی قرار خواهد گرفت.

استاندار خوزستان عنوان کرد: طبق مصوبه جدید دولت حداقل 50 درصد وارداتی که مصرف آن دولتی است باید از طریق بنادر استان وارد کشور شود که این موضوع به سود استان خواهد بود.

انتهای پیام/72008/ر40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول