اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رشد 4.7 درصدی صادرات غیرنفتی

عظمایی: آذربایجان‌شرقی 460 میلیون دلار کالای غیرنفتی صادر کرد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: صادرات غیرنفتی استان در سه ماهه نخست از نظر ارزش، 4.7 درصد و از نظر وزن، 6 درصد افزایش داشته است.

عظمایی: آذربایجان‌شرقی 460 میلیون دلار کالای غیرنفتی صادر کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد جعفر عظمایی ظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان آذربایجان‌شرقی با ارائه گزارشی از وضعیت صادرات استان، میزان صادرات استان در سه ماهه اول سال‌جاری را 460 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل، از نظر ارزش، 4.7 درصد و از نظر وزن، شش درصد افزایش داشته است.

وی با بیان این‌که 273 میلیون دلار از مجموع صادرات استان فقط از طریق گمرکات استان صادر شده، افزود: کالاهای صنعتی بیشترین سهم صادرات استان را به خود اختصاص داده‌اند و بیشترین رشد صادرات نیز مربوط به گروه مواد معدنی و کشاورزی است.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران در ادامه این جلسه  گزارشی از فعالیت‌های این صندوق ارائه کرد.

طاهر شه‌حامد گفت: صندوق ضمانت صادرات ایران زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده و به منظور تشویق صادرکنندگان به توسعه فعالیت‌های صادراتی و کاهش نگرانی آن‌ها در این زمینه و ارایه پوشش‌های بیمه‌ای لازم به آن‌ها در مقابل ریسک‌های سیاسی و تجاری تشکیل شده است.

به گفته وی، صندوق ضمانت صادرات به پشتوانه حمایت‌های مالی دولت، علاوه بر پوشش ریسک‌های سیاسی و تجاری صادرات، با صدور انواع ضمانت‌نامه اعتباری، به تامین منابع مالی مورد نیاز صادرکنندگان نیز کمک می‌کند.

شه‌حامد همچنین آمادگی کامل صندوق ضمانت صادرات ایران با فعالان اقتصادی و صادرکنندگان استان آذربایجان شرقی را اعلام کرد.

انتهای پیام/60002/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول