اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان اردبیل:

875 واحد مسکن تحویل مددجویان شده است / پرداخت بیش از 7 میلیون کمک بلاعوض به مددجویان

معاون مشارکت‌های مردمی اشتغال و موسسات خیریه بهزیستی استان اردبیل گفت: از سال 85 تاکنون به همت بهزیستی و کمک خیرین بیش از 875 واحد مسکن احداث و به مددجویان و معلولان تحویل داده شده است.

875 واحد مسکن تحویل مددجویان شده است / پرداخت بیش از 7 میلیون کمک بلاعوض به مددجویان

رضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: یکی از خدماتی که بهزیستی در قالب حمایت‌های اساسی و زیر‌بنایی انجام می‌دهد حمایت از تولید مسکن و تکمیل واحدها و در اختیار گذاشتن آنها به مددجویان و معلولان است که این کار حجیم در سایه راه‌اندازی بانک اطلاعات جامع مددجویان و معلولان بهزیستی صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: هر یک از مددجویان و معلولانی که در این بانک اطلاعاتی ثبت نام کرده‌اند و فاقد سرپناه بوده و نیازمند واقعی تشخیص داده شده‌اند از تسهیلات مسکن استفاده می‌کنند.

معاون مشارکت‌های مردمی اشتغال و موسسات خیریه بهزیستی استان اردبیل یادآور شد: احداث واحدهای مسکونی برای مددجویان و معلولان در قالب تفاهمنامه سه جانبه، مسکن مهر و احداثی خیرین و مشارکت فعالانه آنها و همچنین بهسازی مسکن روستایی در حال انجام است که تاکنون 727 واحد ساخته و به متقاضیان تحویل داده شده است.

محمدی با یادآوری اینکه ادامه این فرایند همچنان در دستور کار بهزیستی است، گفت: در دو سال اخیر از محل یارانه دولتی انشعابات و آماده‌سازی و در نظر گرفتن 4 میلیون تومان کمک بلاعوض بهزیستی در مجموع بیش از 7 میلیون و 300 هزار تومان به حساب تک تک افراد متقاضی مسکن واریز شده است.

این مسئول عنوان کرد: بیشتر از این نمی‌توان کمک و مساعدتی را انجام داد و به یقین با آورده اولیه مددجویان و معلولان و اقساط بلند مدت 20 ساله بانکی با نرخ سود 4 درصد برای خانواده‌های تحت حمایت بهزیستی امیدواریم امکان بهره‌مندی جامعه هدف بهزیستی از واحدهای مسکونی احداث شده فراهم آید.

معاون مشارکت‌های مردمی اشتغال و موسسات خیریه بهزیستی استان اردبیل بیان داشت:‌ به نظر می‌رسد با اشتغالزایی که برای معلولان و مددجویان در سال‌های اخیر صورت گرفته بسیاری از این خانواده‌ها قادر به پرداخت اقساط خود هستند و در این زمینه مشکل حادی نیز وجود ندارد.

محمدی با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار، معلولان و مددجویان متاهل می‌توانند از مزایای مسکن مهر استفاده کنند، افزود: در بحث ساخت مسکن در منطقه میر‌اشرف از 433 متقاضی بخشی مربوط به جامعه هدف بهزیستی است که ما تاکنون یک میلیون تومان برای آماده‌سازی آن و 860 هزار تومان برای تامین انشعابات و دیگر تاسیسات پرداخت کردیم و در کنار آن کمک‌های موردی نیز برای بهره‌مندی از این فضا فراهم شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صدور مجوز برای موسسات خیریه تصریح کرد: این موسسات کار جمع‌آوری کمک‌ها و نذورات را عهده‌دار نیستند بلکه در کنار مساعدت‌های نقدی و غیر‌نقدی حمایت‌های تخصصی و کاربردی نیز از سوی این موسسات ارائه می‌شود.

معاون مشارکت‌های مردمی اشتغال و موسسات خیریه بهزیستی استان اردبیل فعالیت موسسات خیریه و غیر‌دولتی را در حقیقت دستگیر اصلی در رفع نیازمندی جامعه هدف بهزیستی توصیف کرد و ادامه داد: در بند سیزده‌گانه کمیسیون صدور پروانه به همه موارد مورد تاکید در این حوزه پرداخته شده تا با آشنایی وظایف خود بتوانند در این زمینه مساعدت لازم را داشته باشند.

محمدی گفت:‌ بحث صدور پروانه برای مهدهای کودک، مراکز شبانه‌روزی، کمپ‌های ترک اعتیاد، کلینیک‌های درمانی و همچنین مراکز حرفه‌آموزی معلولان زیر نظر این اداره کل فعالیت می‌کنند و ما سالانه مجوز آنها را تمدید کرده و برای آنها ابلاغ می‌کنیم.

این مسئول در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل تاکید کرد: تاکنون بیش از 437 مجوز در حمایت از موسسات خیریه و مراکز و موسسات غیر‌دولتی صادر شده که شامل مراکز حمایتی توانبخشی، درمان محور و مجتمع‌های خدمات شهری و روستایی به افراد نیازمند بوده است.

انتهای پیام/62003/ح40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول