اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان کردستان عنوان کرد

اجرای 14 طرح پیشگیری اجتماع محور در محلات کردستان

مدیرکل بهزیستی استان کردستان از اجرای 14 طرح پیشگیری از اعتیاد توسط معاونت پیشگیری این اداره کل در محلات استان طی سال گذشته و امسال خبر داد.

اجرای 14 طرح پیشگیری اجتماع محور در محلات کردستان

صباح قریشی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج به برنامه‌های حوزه پیشگیری این اداره‌کل در استان اشاره و اظهار کرد: برای 16 هزار و 378 نفر در تمام مقاطع تحصیلی شامل پیش دبستانی، ابتدایی، راهنمایی، دانشگاه و محیط کار کارگاه‌ و کلاس‌های آموزش‌های مهارت زندگی در سطح استان برگزار شده است.

به گفته وی، 393 هزار و 72 نفر ساعت در قالب این کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی به جامعه هدف آموزش‌های مهارت‌های زندگی ارائه شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان از ارائه 127 هزار نفر ساعت آموزش پیش از ازدواج در مراکز مشاوره محلات آسیب‌خیز، پایگاه‌های سلامت روان و دانشگاه‌های سطح استان ویژه جوانان در شرف ازدواج طی سال گذشته و سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: ارائه 184 هزار و 288 نفر ساعت آموزش‌های خانواده در مراکز مشاوره، پایگاه‌های سلامت و محلات آسیب‌خیز از دیگر اقدامات حوزه پیشگیری بهزیستی استان بوده است.

تشکیل 18 تیم پیشگیری از اعتیاد

قریشی از تشکیل 15 تیم شهری و 3 تیم روستایی پیشگیری از اعتیاد در استان خبر داد و گفت: 14 طرح پیشگیری اجتماع محور نیز در محلات مختلف استان برگزار شده است.

وی از زیرپوشش قرار دادن 131 هزار و 620 نفر در طرح‌های اجتماع محور در محلات شهری و روستایی استان خبر داد و افزود: در حال حاضر 121 مهد کودک و مرکز پیش دبستانی، 19 هزار کودک و یک‌هزار و 500 نفر در محیط کار زیرپوشش این طرح در استان قرار گرفته‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان اجرای مستمر برنامه پیشگیری از تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی در استان اشاره کرد و بیان داشت: بیش از 63 هزار و 363 کودک برابر با 94 درصد از کودکان استان زیر پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.

قریشی با بیان اینکه در سال گذشته در این راستا 6.3 درصد نسبت به سال قبل از آن در استان رشد داشته‌ایم افزود: 64 کودک جراحی و 8.2 درصد از کودکان مشکوک تشخیص داده شده‌اند.

وی در پایان از اجرای طرح مشاوره ژنتیک در سه سطح قبل، حین بارداری و تشخیص با هدف پیشگیری از معلولیت‌ها به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های این اداره‌کل در استان نام برد و بیان داشت: در سال گذشته 384 نفر در این راستا توسط مشاورین مشاوره شده‌اند.

انتهای پیام/79002/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول