اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در استان فارس صورت گرفت

سنجش سلامت 26 هزار نو‌آموز بدو ورود به دبستان

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی فارس از سنجش سلامت بیش از 26 هزار نو‌آموز بدو ورود به دبستان در این استان از ابتدای شروع این طرح تاکنون خبر داد.

سنجش سلامت 26 هزار نو‌آموز بدو ورود به دبستان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان فارس، حسینعلی اتحادنژاد اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود بیش از 80 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در استان فارس در این طرح شرکت کنند.

وی اضافه کرد: طرح غربالگری نو‌آموزان بدو ورود به دبستان از ابتدای خرداد ماه در  68 پایگاه ثابت و بیش از 30 پایگاه سیار آغاز به کار کرده است.

اتحاد نژاد ادامه داد: در این مدت بیش از 26 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان ضمن مراجعه به پایگاه‌های سنجش سلامت، مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

دبیر ستاد هماهنگی  طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان استان فارس خاطرنشان کرد: سنجش نوآموزان در دو مرحله مقدماتی (غربالگری) برای تمام نوآموزان و مرحله تشخیصی برای نوآموزانی که در مراحل سنجش مشکوک به اختلال بوده‌اند، دست‌کم در 13 زمینه مختلف انجام می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی فارس همچنین گفت: در برخی از زمینه‌ها، کودکان مشکوک به مشکل برای معاینات تکمیلی به متخصصان مربوطه ارجاع شدند و در موارد دیگر پس از شناسایی کودکان در معرض خطر، توصیه‌هایی به والدین آنها در زمینه مراقبت بیشتر ارائه شد.

وی بیان کرد: بیش از 23 هزار نوآموز یعنی معادل 89.5 درصد به مدارس عادی معرفی شده‌اند و بیش از 2 هزار و 700 نوآموز دیگر یعنی معادل 10.5 درصد مشکوک به مشکل تشخیص داده شده و برای ارزیابی‌های تکمیلی به مرحله تخصصی ارجاع شدند.

اتحادنژاد در مورد فراوانی مشکلات نوآموزان ارجاع شده به مرحله تخصصی ابراز داشت: از بیش از 2 هزار و 700 نوآموز ارجاع شده  به مرحله تخصصی 722 نفر معادل 2.8 درصد مشکوک به مشکل بینایی، 426 نفر معادل 1.6 درصد مشکوک به مشکل شنوایی بودند.

به گفته وی، یک‌هزار و 286 نفر معادل 4.9 درصد شامل نوآموزانی هستند که در مرحله آزمون آمادگی تحصیلی نمره لازم را کسب نکرده‌اند و 321 نوآموز معادل 1.2 درصد مشکوک به بیش از یک مشکل بوده‌اند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی فارس تصریح کرد: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده در سال تحصیلی آینده هیچ نو‌آموز کلاس اولی بدون شناسنامه سلامت در دبستان‌ها ثبت‌نام قطعی نمی‌شود.

به گزارش فارس، اجرای این طرح تا بیسم شهریور ماه سال جاری در اکثر مناطق این استان ادامه می‌یابد و والدین دارای فرزند شش ساله که تاکنون در طرح غربالگری نوآموزان بدو ورود به دبستان شرکت نکرده‌اند، باید برای انجام ارزیابی‌ها و دریافت شناسنامه سلامت اقدام کنند.

انتهای پیام/2448/ت/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول