اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه مشاورین املاک اصفهان خبر داد

پیش‌بینی ثبات قیمت مسکن تا 2 سال آینده

رئیس اتحادیه مشاورین املاک اصفهان گفت: همیشه باب بوده است که پس از یک افزایش‌های بی‌رویه در قیمت مسکن ثبات بازار را طی دو تا 3 سال داشته باشیم.

پیش‌بینی ثبات قیمت مسکن تا 2 سال آینده

رسول جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان ثبات نسبی اقتصادی که پس از انتخابات بر کشور حاکم شده است را دلیل کاهش قیمت مسکن دانست و اظهار کرد: با نوساناتی که در قیمت ارز،  دلار و سکه ایجاد شده با ایجاد یک جو روانی و با توجه به گرانی که در پایان سال گذشته با آن مواجه بودیم به طور طبع پیش‌بینی ما کاهش مسکن را داریم.

وی ادامه داد: همیشه باب بوده است که پس از یک افزایش‌های بی‌رویه ثبات بازار مسکن را طی دو تا 3 سال داشته باشیم و پیش‌بینی ما این است که این کاهش از ابتدای سال صورت گیرد، اما مردم به دلیل اینکه مردم منتظر یک حادثه سیاسی هستند تا با این موضوع تطبیق دهند این کاهش با تاخیر زمانی صورت گرفت.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک اصفهان با بیان اینکه پس از انتخابات شاهد کاهش قیمت‌‌ها بوده‌ایم، افزود: کاهش قیمت در مسکن سریع اتفاق نمی‌افتد و زمان‌بر است و تاثیرات که از سوی عوامل بیرونی ایجاد می‌شود پس از گذشت چند ماه خود را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: استنباط ما بر این است که با گذشت زمان ثبات بازار مسکن حاصل شود و با کاهش تقاضای مردم این روند ادامه خواهد داشت.

جهانگیری با بیان اینکه در قیمت‌گزاری بحث‌های روانی تاثیر بیشتری دارد، گفت: تورم در جامعه همیشه وجود دارد، اما متاسفانه این تورم در بازار مسکن چند برابر تزریق می‌شود که مباحث روانی تاثیرگزاری بیشتری دارد و این از معایب قیمت‌گزاری در مسکن است.

وی بیان کرد: عرضه و تقاضا تائین کننده اصلی قیمت مسکن است و در حال حاضر میزان تقاضا بیشتر از عرضه بوده و باید این مشکل نیز رفع شود.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک اصفهان میزان اجاره بها را متاثر از تورم دانست و گفت: هر ساله در فصل افزایش اجاره‌نشینی و نقل و انتقالات تاثیر تورم را بر آنها داریم که تفاوت داشته و ممکن است زمانی افزایش بی‌رویه داشته باشد و مواقعی دیگر براساس تورم جامعه که بین 20 تا 30 درصد بوده و عرف جامعه است محاسبه می‌شود.

وی تصریح کرد: زمانی این اجاره‌بها قابل تحمل نبوده که با افزایش بی‌رویه قیمت مسکن افزایش داشته باشد و این نیز از اثرات سوء تاثیرات روانی بر قیمت‌گزاری است با ثباتی که ایجاد می‌شود این مشکل نیز رفع شود.

انتهای پیام/63015/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول