اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز:

حجاج شیوع ویروسی جدید در عربستان را جدی بگیرند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: حجاج شیوع ویروسی جدید در عربستان را جدی بگیرند.

حجاج شیوع ویروسی جدید در عربستان را جدی بگیرند

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، سیدمحمد علوی اظهار کرد: زائرین عمره مفرده و حج تمتع امسال باید بیش از پیش به توصیه های بهداشتی در زمینه پیشگیری از ابتلا به برخی بیماری‌های گرمسیری توجه کنند.

وی با اشاره به گزارش سازمان جهانی بهداشت در خصوص عفونت ناشی از "کورونا" ویروس جدید افزود: تا کنون 88 مورد ابتلا و 45 مورد مرگ ناشی از عفونت کورونا ویروس جدید در جهان گزارش شده است که بیشتر این موارد مربوط به کشور عربستان بوده است .

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: با توجه به این موضوع، وزارت بهداشت کشور عربستان توصیه کرده است که افراد مسن بالای 65 سال، کسانی که مبتلا به بیماریهای مزمن مانند بیماریهای قلبی، بیماریهای کلیوی، بیماریهای تنفسی و دیابت هستند، افراد دچار نقص ایمنی (مادرزادی یا اکتسابی)، زنان باردار و کودکان زیر 12 سال  سفر به کشور عربستان را به تعویق بیاندازند.

علوی تصریح کرد: به مسافران به این کشور توصیه می شود دستهای خود را به طور مکرر با آب و صابون و مواد ضدعفونی کننده به ویژه پس از سرفه و عطسه شستشو داده، از دستمال یک بار مصرف در هنگام سرفه و عطسه استفاده و پس از استفاده به درستی دفع کنند.

وی اضافه‌کرد: همچنین از تماس دست با چشم، بینی و دهان و افرادی که نشانه‌هایی از علایم تنفسی دارند خودداری و در اماکن شلوغ از ماسک ویژه استفاده  و بهداشت فردی را رعایت کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز خاطرنشان‌کرد: همچنین افرادی که سابقه مسافرت به کشور عربستان را دارند چه در طول مسافرت و یا در مدت 14 روز پس از بازگشت در صورتی که دچار علایم عفونت حاد تنفسی شدند، جهت بررسی بیشتر باید به پزشک مراجعه کنند.

انتهای پیام/72008/ر/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول