اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

مراکز بدون مجوز پخت و عرضه آش و حلیم پلمب می‌شوند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از پلمب مراکز بدون مجوز پخت و عرضه آش و حلیم خبر داد.

مراکز بدون مجوز پخت و عرضه آش و حلیم پلمب می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، نادر نیک‌پرست اظهار کرد: مراکز پخت و عرضه این غذاها به 2 دسته تقسیم می‌شوند، یک دسته مراکزی هستند که به طور معمول و طی سال نیز کار آن‌ها پخت و عرضه مواد غذایی است.

وی تصریح کرد: این مراکز شامل رستوران‌ها و آشپزخانه‌ها می‌شود و دسته دیگر مراکزی هستند که فقط در ماه مبارک رمضان به کار پخت و فروش آش، حلیم و دیگر مواد از این نوع می‌پردازند.

نیک‌پرست گفت: هر سال قبل از آغاز ماه مبارک رمضان، افرادی که متقاضی اخذ مجوز برای پخت و فروش افطاری هستند به مراکز بهداشتی مراجعه می‌کنند و پس از طی روندی خاص مجوز می‌گیرند و امسال نیز تعدادی مجوز جدید برای این افراد صادر شده است.

وی تأکید کرد: پس از درخواست تقاضای مجوز، از محل بازرسی و بازدید می‌شود و در صورت داشتن شرایط بهداشتی و رعایت اصول بهداشت محیط که مشتمل بر بندهای زیادی است، مجوز صادر می‌شود و در صورت نداشتن شرایط لازم که برای پخت و یا عرضه متفاوت است، مجوز هم صادر نمی‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه امسال هنوز گزارشی از تخلف واحدهای عرضه به ما نرسیده است، گفت: اگر افرادی که سال گذشته تخلف داشته‌اند و یا مراکز عرضه و پخت آن‌ها پلمب شده، امسال ثابت کنند که نسبت به رفع نواقص اقدام کرده‌اند و مشکلی ندارند، می‌توانند مجوز دریافت کنند.

وی ادامه داد: به طور معمول پخت و عرضه در محل‌هایی مانند رستوران و آشپزخانه که کارشان همین است مشکلی ندارد و مشکلات بهداشتی مربوط به بعضی مراکز موقت است که فقط در ماه رمضان راه اندازی می‌شود.

نیک‌پرست یادآور شد: مجوزهایی که به مراکز عرضه موقت داده می‌شود فقط برای ایام ماه رمضان است و هر ساله باید تجدید شود.

وی هدف از تشدید نظارت‌ها و سخت گیری‌ها را خروج مراکز موقت از چرخه پخت و توزیع غذا در ماه رمضان اعلام کرد و گفت: صدور مجوز را کم کرده‌ایم تا افرادی که به طور معمول کارشان پخت و عرضه غذاست و صلاحیت بیشتری دارند وارد کار شوند.

انتهای پیام/63001/س/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول