اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی:

بیش از 5 میلیون واحد دامی در مراتع آذربایجان غربی تعلیف می‌کنند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: بیش از پنج میلیون واحد دامی در مراتع آذربایجان غربی تعلیف می‌کنند.

بیش از 5 میلیون واحد دامی در مراتع آذربایجان غربی تعلیف می‌کنند

علی پیرمرادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در حال حاضر دام موجود در استان آذربایجان غربی دو برابر ظرفیت مراتع استان است که باید برای این موضوع همه دستگاه‌های مربوطه بسیج شوند تا فشار بر مراتع و عرصه‌های منابع طبیعی کاسته شود.

وی با بیان این‌که استان آذربایجان غربی دارای دو میلیون و 600 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی است، خاطرنشان کرد: با توجه به دام موجود در استان آذربایجان غربی ظرفیت دامی مراتع استان در حدود دو میلیون و 500 هزار واحد دامی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی اعلام کرد: بر اساس آمار موجود و استانداردهای تعریف شده ظرفیت مراتع آذربایجان غربی باید برای دو میلیون و 500 هزار واحد دامی جوابگو باشد که هم‌اکنون به این صورت نیست و بیش از پنج میلیون واحد دامی در مراتع آذربایجان غربی تعلیف می‌کنند.

وی ادامه داد: این رقم منهای رقم 9 میلیون واحد دامی موجود در استان آذربایجان غربی بوده یعنی این‌که طبق آمار گرفته شده ارقام موجود بیش از 9 میلیون واحد دامی را در استان آذربایجان غربی نشان می‌دهد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی اظهار داشت: با وضعیت موجود و مساحت مراتع استان باید برای آینده مراتع و تجمیع دام‌های آذربایجان غربی برنامه‌های کاربردی و سریعی را به اجرا برسانیم که این امر نیازمند همکاری همه دستگاه‌های مربوطه از جمله جهاد کشاورزی، استانداری، امور عشایر، تعاون روستایی و ... را می‌طلبد وگرنه با ادامه روند وضع موجود با گذشت زمان، هر روز فشار بر مراتع بیش‌تر خواهد شد.

وی عنوان کرد: مراتع استان آذربایجان غربی از لحاظ کیفیت به سه دسته اعم از مراتع خوب شامل 21 درصد، مراتع متوسط 41 درصد و مراتع فقیر و کم تراکم 38 درصد تقسیم شده‌اند که مراتع استان آذربایجان غربی را شامل می‌شوند.

انتهای پیام/61009/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول