اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران گلستان تاکید کرد

ضرورت پیگیری برای ارتقای مدیریت خطرپذیری بلایای طبیعی در گلستان

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: ادامه پروژه مدیریت خطرپذیری بلایای طبیعی در گلستان، نیازمند پیگیری مجدانه دستگاه‎های متولی استان است.

ضرورت پیگیری برای ارتقای مدیریت خطرپذیری بلایای طبیعی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم سمیعی صبح امروز در نشست داخلی با کارکنان مدیریت بحران استان گلستان اظهار داشت: مستندات موجود نشان می‌دهد که این پروژه با رویکردی علمی و بهره‌گیری از مشارکت مردمی تاثیرات مناسبی در حوزه پیشگیری و آمادگی در برابر مخاطرات بلایای طبیعی به ویژه زلزله داشته است.

توقف طرح مانع به ثمر نشستن نتایج علمی آن بود

وی خاطرنشان کرد: توقف این طرح و فقدان پیگیری آن از سوی متولیان امر موجب شد تا این طرح علمی در حوزه اجرا به نتایج مناسبی که در راستای افزایش توانمندسازی مدیریتی و مردمی در موضوع زلزله بود، دست نیابد.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان ادامه داد: در این پروژه 21 جلد کتابچه شامل دستورالعمل‌ها، الگوها و استانداردها توام با روش‎های اجرایی بخش‌های مختلف پروژه تهیه شد که بهره‌برداری و اجرای گسترده این موارد در سطح استان نیازمند همکاری و مشارکت دستگاه‎های دولتی و غیردولتی است.

همچنین کارشناس پیش‌بینی و پیشگیری مدیریت بحران با اشاره به اجرای این طرح مشترک پنج ساله از سال 2005 در استان‎های گلستان و کرمان اذعان داشت: پس از زلزله بم، دولت جمهوری اسلامی ایران و آژانس‎های سازمان ملل بر آن شدند تا به‌ منظور ارتقا ایمنی کشورمان در برابر مخاطرات بلایای طبیعی آتی تلاش‎های خود را همسو سازند و بر این اساس طرح یاد شده شکل گرفت.

احمد پایندان ادامه داد: افزایش سطح دسترسی به اطلاعات، ریسک سوانح و مدیریت ریسک سوانح، برنامه مدیریت خطرپذیری زلزله شهری به منظور ارتقای ظرفیت‌‌ها در سطوح شهری و محلی برای مدیریت موثر خطرپذیری در برابر زلزله و تسهیل شبکه دانش مدیریت ریسک سوانح در سطح زیر منطقه‎ای از مهمترین اجزای این برنامه به شمار می‌رفت.

 

تشکیل زیرکارگروه‎های تخصصی برای اجرای هدفمندانه طرح

وی یادآور شد: با توجه به موضوعات مورد نظر این طرح و تحقق اهداف آن زیرکارگروه‌های متعددی با شرکت دستگاه‎های اجرایی مرتبط در استان تشکیل و شروع به فعالیت کرد.

پایندان اضافه کرد: ‌از جمله کارگروه‌های این طرح می‌توان به کارگروه‌های آماده‌سازی بیمارستان‎ها در برابر زلزله، آماده‌سازی مدارس در برابر مخاطرات زلزله، آماده‌سازی محلات در برابر خطرات ناشی از زلزله و اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی عمومی اشاره کرد.

استان گلستان با جمعیتی حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، این استان هرساله شاهد حوادث و بلایای متعدد طبیعی است.

انتهای پیام/83002/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول