اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران گلستان:

ایزوسازی مدیریت بحران به دنبال افزایش کیفیت خدمت‌رسانی است + تصاویر

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: با اجراء و استقرار ایزو 9001 در مدیریت بحران استان به دنبال افزایش کیفیت و ارتقای خدمت‌رسانی این اداره کل هستیم.

ایزوسازی مدیریت بحران به دنبال افزایش کیفیت خدمت‌رسانی است + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم سمیعی شامگاه پنج‌شنبه در نشست با مشاور سازمان سیستم استقرار کیفیت ایزو 9001 در گلستان در محل اداره کل مدیریت بحران استان گلستان اظهار داشت: این اداره کل قابلیت بسیار مناسبی را برای استانداردسازی خدمات و کیفیت روند انجام امور مرتبط به خود را داراست.

وی اضافه کرد: در این روند ثبت و ضبط اطلاعات و کنترل برون داد‌ه‌های معیوب و اتخاذ تصمیم و انجام عمل درست برای اصلاح روند امور انجام می‌گیرد.

کارکنان مدیریت بحران اطلاعات حوزه کاری خود را در اختیار کارشناسان ایزو قرار دهند

سمیعی تصریح کرد: در این فرآِیند دائماً بررسی‌های معمول برای کسب اطمینان از درستی روندهای منحصر به فرد و سیستم مدیریت کیفیت برای دستیابی به خدمت بهتر به ارباب رجوع انجام می‌پذیرد.

وی ادامه داد: کارکنان این مجموعه برای استقرار هر چه سریع‌تر سیستم کیفیت ایزو در این مجموعه باید نقاط کلیدی و گلوگاهی حوزه‌های کاری خود را به کارشناسان ایزو انتقال دهند تا فرآیِند ایزوسازی به بهترین وجه در این اداره کل استقرار یابد.

 

فرایند استانداردسازی شش ماه به طول خواهد کشید

وی همچنین مشاور سازمان سیستم استقرار کیفیت ایزو 9001 در استان گلستان گفت: سیاست حفظ کیفیت یک بیانیه رسمی از جانب مدیریت است که به صورت غیر قابل تفکیکی برنامه‌ها و طرح‌های خدماتی، بازرگانی و تولیدی را در برمی‌گیرد.

حسن قاسمی یادآور شد: این فرآیند شش ماه طول خواهد کشید و دو ماه نیز زمان به شکل آزمایشی برای ممیزی و صدور گواهینامه در نظر گرفته خواهد شد.

وی متذکر شد: استقرار استاندار کیفیت در اداره کل مدیریت بحران در گرو همکاری و همراهی همه نیروها و در اختیار قرار دادن اطلاعات پایه این مجموعه است.

از تمامی ایزوهای سری 9000 تنها ایزو 9001 باقیمانده است

قاسمی با اشاره به وجود استانداردهای مختلف ایزو در جهان تصریح کرد: در میان هزاران سند استاندارد که تاکنون در سازمان‌‌‌‌های بین المللی استاندارد به تصویب رسیده است، استانداردهای سری ایزو 9000 از اهمیت ویژه برخوردار است.

به گفته وی؛ ایزو 9000 یک گواهینامه بین‌المللی است که نشان می‌دهد دارنده آن تلاش می‌کند، کیفیت کالا و خدمات خود را بهتر کند و اگر در این راه ناموفق باشد گواهینامه از او پس گرفته می‌شود.

این کارشناس مدیریت کیفیت در استان با اشاره به اهمیت ایزو سری 9000 ادامه داد: استانداردهای سری ایزو 9000 استانداردهایی مدیریتی است و بر این نکته تاکید دارد، که کیفیت باید در فرآیند تولید و در تمامی بخش‌‌‌‌های یک سازمان از جمله بخش طراحی، بخش تدارکات، بخش تولید، بخش کنترل کیفیت بخش آموزش و... به وجود آید.

قاسمی تاکید کرد: در گذشته ایزو 9000 شامل ایزو 9001، ایزو 9002 و ایزو 9003 می‌شد اما حالا فقط یک استاندارد ایزو 9001 برای کیفیت وجود دارد و 12 ایزوی دیگر از بین رفته‌اند.

استان گلستان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 700 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و سالانه انواع بلایای طبیعی از جمله سیل در این استان روی می‎دهد.

انتهای پیام/83002/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول