اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار گلستان:

دستگاههای اجرایی منتظر اعتبارات مدیریت بحران نباشند

معاون امور عمرانی استاندار گلستان ‌گفت: ‌دستگاههای اجرایی استان برای انجام وظایف خود منتظر اعتبارات مدیریت بحران نباشند.

دستگاههای اجرایی منتظر اعتبارات مدیریت بحران نباشند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عبدالرضا دادبود پیش از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی استان باید با توجه به موضوع پیشگیری و اهمیت این حوزه به وظیفه خود از محل اعتبارات دستگاهی اقدام کنند.

وی تصریح کرد: ‌انجام ندادن وظایف در این حوزه به دلایلی از جمله نبود اعتبار بحران به هیچ وجه قابل قبول نیست.

فرمانداران اولویت‌های  شهرستانی را در مدیریت بحران مشخص کنند

قایم مقام شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با تاکید بر تعیین اولویت‌های مدیریت بحران در شهرستان‌ها اذعان داشت: ‌فرمانداران اولویت‌های شهرستانی خود را در اعتبارات مدیریت بحران احصاء کرده تا بر اساس اولویت اعتبار بحران یا منابع دستگاههای اجرایی مرتبط هزینه شود.

دادبود ادامه داد: حوزه معاونت برنامه‌ریزی نیز با دریافت اطلاعات شهرستانها باید اولویت‌ها را مشخص کند تا این اعتبارات، در مسیر درست و موثرتری به جریان بیافتد.

وی با تاکید بر افزایش هماهنگی بین دستگاهی در استان یادآور شد: ارتباطات بین دستگاهی و حتی بین استانی و شهرستانی قوی و قدرتمند نیست.

دادبود خاطرنشان کرد: فقدان بانک اطلاعات در دستگاههای عملیاتی و دریغ کردن اطلاعات دستگاهی حتی برای واحدهای زیر مجموعه شهرستانی جای سوال دارد و به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

وی متذکر شد: ضمن تقویت هماهنگی بین دستگاهی، می‌بایست با برقراری جریان اطلاعاتی، مدیریت جامعی در شهرستانها اعمال کرد.

تاکید بر تلاش برای جذب حداکثری اعتبارات حوادثی گلستان

این مسئول گلستانی با اشاره به اختصاص اعتبارات اخیر مدیریت بحران به دستگاههای اجرایی گفت: دستگاههای اجرایی باید تلاش خود را برای اجرای به موقع پروژه‌ها به خرج دهند تا اعتبار حوادث استان برگشت نخورد.

دادبود ادامه داد: به رغم آن‌که این اعتبارات دیر ابلاغ شده و شرایط جذب پیمانکار شرایط سختی بوده است، اما عزم ‌دستگاه‌های اجرایی برای جذب و اجرای پروژه‌ها تا مهلت مقرر باید مضاعف شود.

وی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به طرح جامع سیل اظهار داشت:‌ این طرح مبنای حرکت برنامه‌های استان در حوزه پیشگیری و مقابله با سیلاب است.

راه‌اندازی مرکز ماشین‌آلات مدیریت بحران گلستان در نوده خاندوز

دادبود ادامه داد: ‌کارگروه سیل استان نیز با تلاش و فعالیت بیشتر باید پیشبرد پروژه‌های مرتبط را در شهرستانهای تابعه استان مدّنظر قرار دهد.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز ماشین‌آلات مدیریت بحران گلستان در نوده خاندوز تصریح کرد: این بانک ماشین‌آلات در حال راه‌اندازی است و می‌تواند مرکز موثری در تامین ماشین‌آلات استان در چهار چرخه مدیریت بحران باشد.

معاون امور عمرانی استاندار گلستان با اشاره به محل جغرافیایی این مرکز به دلیل واقع شدن در مرکزیت استان، از تهیه و تدوین دستورالعمل استفاده از این ماشین‌آلات در استان خبر داد.

دادبود در ادامه با تاکید بر آموزش‌های مردم‌محور در بحران افزود: اگر چه موضوع آموزش جوامع محلی در مدیریت بحران از اهمیت بسیاری برخوردار است اما کیفیت انجام این کار اهمیت بیشتری دارد.

آموزش اولویت مدیریت بحران‌

وی یادآور شد:‌آموزش به عنوان اولویت مدیریت بحران می‌تواند بسیاری از مشکلات فرهنگی استان را در چرخه‌های مدیریت بحران برطرف سازد.

دادبود در پایان بر توانمندسازی کارشناسان مدیریت بحران در فرمانداری‌ها تاکید و خواستار توجه جدی آنان بر تامین امکانات مورد نیاز و تقویت این حوزه مهم در فرمانداری‌ها  شد.

‌استان گلستان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 700 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد؛ این استان به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، هرساله شاهد حوادث و بلایای طبیعی متعدد در این منطقه شمالی کشور است.

انتهای پیام/83002‌/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول