اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بهزیستی‌ بردسیر‌ خبر داد

رشد 200 درصدی ‌‌مشارکت‌های مردمی در بهزیستی بردسیر

مسئول بهزیستی شهرستان بردسیر گفت: ‌میزان مشارکت‌های مردمی طی سه سال اخیر در شهرستان بردسیر‌ رشد 200 درصدی دارد.

رشد 200 درصدی ‌‌مشارکت‌های مردمی در بهزیستی بردسیر

‌محمدجواد رحمانی امروز در گفت‌وگو‌ با خبرنگار فارس در بردسیر‌ شعار ‌سال جاری هفته بهزیستی را «بهزیستی برای تو» عنوان کرد و اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم در راستای تحقق اهداف این شعار با توانمندسازی مددجویان و کمک به اشتغال پایدار آنها و حرکت در مسیر پیشگیری از بروز معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی به جامعه، شادابی، امید و سلامتی را به ارمغان آوریم.

وی با اشاره به مصادف شدن هفته بهزیستی ‌سال جاری با ماه مبارک رمضان، اجرای طرح ضیافت مهر رمضان‌ با هدف کمک به مددجویان نیازمند، برپا کردن سفره‌های افطاری برای مددجویان، جذب خیران جدید، معرفی مأموریت‌های بهزیستی، دیدار معنوی مردم و مسئولان با مددجویان، دیدار کارکنان با امام جمعه و فرماندار و تجدید میثاق با شهدا را از جمله برنامه‌های این هفته برشمرد.

رحمانی خواستار همراهی و کمک بیشتر خیران به مددجویان بهزیستی شد و ابراز داشت: واگذاری 27 واحد مسکونی به خانواده‌های مددجویان فاقد مسکن، تکمیل هفت واحد مسکونی روستایی، ایجاد اشتغال برای 18 نفر و ثبت 186 نفر در سامانه رصد که بیش از سهمیه ایجاد اشتغال بهزیستی برای سال گذشته بود ‌از جمله اقدامات مهم سال 91 بهزیستی بردسیر است.

وی تعداد خانواده‌های مستمری‌بگیر حوزه امور اجتماعی شهرستان بردسیر را تا پایان سال 91‌ بالغ بر 532 خانوار عنوان کرد و افزود: این تعداد شامل 265 خانوار شهری‌ و 267 خانوار روستایی است که 377 نفر‌ ‌مستمری‌بگیر‌ حوزه توانبخشی هستند. 

رحمانی از پرداخت 24 میلیون تومان کمک موردی، 22 میلیون و 800 هزار تومان هزینه ازدواج، بیش از 37 میلیون تومان هزینه‌های شهریه دانشجویی توسط بهزیستی شهرستان بردسیر خبر داد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین اجرای طرح‌هایی در حوزه‌های مختلف از جمله طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در روستاها، طرح غربالگری کودکان کم شنوا، طرح پیشگیری از تنبلی چشم با فراگیری بالای 75 درصد که ‌سال جاری به 100 درصد می‌رسد و همچنین راه‌اندازی خط مشاوره تلفنی 1480 ‌از دیگر شاخص‌های عملکرد بهزیستی بردسیر در سال گذشته است.

رحمانی از افزایش چشمگیر مشارکت‌های مردمی طی سه سال اخیر‌ خبر داد و ابراز داشت: میزان کل مشارکت‌ها طی سال گذشته 10 میلیون و 788 هزار تومان بوده است.

وی گفت: همچنین 4 میلیون و 73 هزار تومان‌ فطریه در سال گذشته جمع‌آوری شد که نسبت به دو سال قبل رشدی در حدود 200 درصد دارد.

انتهای پیام/80027/س40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول