اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره بهزیستی لنده:

مددجویان بهزیستی ثابت کردند معلولیت محدودیت نیست

سرپرست اداره بهزیستی لنده گفت: معلولیت محدودیت نبوده، مددجویان و معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی آن را اثبات کرده‌اند.

مددجویان بهزیستی ثابت کردند معلولیت محدودیت نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، نورعلی کاظم جمعه شب در ضیافت افطاری 250 نفر از معلولان بهزیستی و مسئولان با اشاره به حضور معلولان در عرصه‌های مختلف گفت: معلولیت محدودیت نیست، بلکه اگر خداوند کارآیی یک یا چند عضو بدن را از فردی می‌گیرد مطمئنا قدرت خاصی به دیگر اعضای او می‌بخشد تا بقیه کاستی‌هایش جبران شود.

وی افزود: هم‌اکنون هفته بهزیستی با ماه مبارک رمضان تقارن پیدا کرده، هفته‌ای که به یکی از مظلوم‌ترین و پاک‌ترین بندگان خداوند تعلق دارد.

سرپرست اداره بهزیستی لنده گفت: هم‌کلامی، هم‌صحبتی، هم‌سفره شدن و در کنار معلولان، قرار گرفتن علاوه بر انگیزه دادن و روحیه بخشیدن به این قشر جامعه، می‌تواند تحولات درونی مثبت و سازنده‌ای را برای ما و آنها نیز به همراه داشته باشد.

کاظمی تصریح کرد: با هم‌سفره شدن با این افراد توانمندی که حتی در تحصیل و قدرت‌های فردی بالاتر از افراد سالم جامعه هستند، این تلنگر در درون انسان ایجاد می‌شود که باید همیشه برای نعمت‌هایی که خداوند به ما اعطا کرده خالصانه شکر خداوند را به جای آوریم.

وی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین مکان‌هایی که باعث ایجاد حس شکرگزاری و سپاس از نعمت‌های خداوندی در انسان می‌شود قرار گرفتن در بین معلولان است.

سرپرست اداره بهزیستی لنده اذعان داشت: افرادی که مادرزادی یا بر اثر حادثه‌ای بینایی خود را از دست داده و چشم‌شان برای همیشه از دنیا بسته شد تا دستان لطیف‌شان لطافت جهان خلقت را لمس کند نا توان نیستند بلکه توانایی‌شان در جاهایی بیش از افراد سالم است.

این مسئول با اشاره به این‌که معلولیت در جامعه عیب و عار نیست، گفت: برخی از معلولیت‌ها گر چه به مسائل خانوادگی و ازدواج‌های فامیلی بر می‌گردد ، لیکن خداوند به افرادی که دچار معلولیت می‌شوند استعداد‌های دیگری اعطا می‌کند که انسان‌های سالم از درک آن استعداد‌ها محرومند.

انتهای پیام/82013/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول