اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی:

سرنوشت همه عالم هستی در شب قدر تقدیر می‌شود

مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی گفت: سرنوشت همه عالم هستی در شب قدر تقدیر می‌شود.

سرنوشت همه عالم هستی در شب قدر تقدیر می‌شود

حجت‌الاسلام محمد جواد قهرمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن و لیالی القدر بوده و از لحاظ معنوی مسئله مهمی است.

وی با بیان اینکه سرنوشت همه عالم هستی در این شب تقدیر می‌شود و آینده انسان‌ها رقم می‌خورد، ادامه داد: شب قدر، شب سرنوشت است و سرنوشت ما انسان‌ها در این شب نورانی به دست امام عصر (ع) امضا می‌شود.

مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی افزود: حجت خدا سرنوشت و آینده همه انسان‌ها را در این شب نورانی تأیید می‌کند، اگر سرنوشت ما سرنوشت سعادتمندی باشد در آینده به سعادت و خوشبختی خواهیم رسید و اگر در این شب خدای نکرده نتوانیم نمره قبولی کسب کنیم و به آن مرحله از ایمان برسیم که مورد رضایت خدای متعال و حجت خدا قرار گیرد سرنوشت سیاه در انتظار ما خواهد بود.

وی عنوان کرد: بسیار مهم است ما قبل از شب قدر خودمان برای این لحظات حساس و سرنوشت‌ساز آماده کنیم؛ به طوری که پیامبر اکرم (ص) به عنوان برگزیده خداوند یک ماه مانده به ماه رمضان از نخستین روز شعبان روزه می‌گرفت و حضرت می‌فرمودند: «می‌خواهم برای ماه رمضان و درک شب قدر آماده شوم».

قهرمانی اضافه کرد: رسول گرامی اسلام(ص) یک ماه قبل از ماه رمضان به استقبال شب قدر می‌رفت ما نیز به عنوان شیعیان و پیروان رسول مکرم اسلام(ص) باید قبل از رسیدن شب‌های قدر خودمان را پالایش کنیم.

مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی با بیان اینکه شب قدر پرفضیلت‌ترین شب‌ها در پیشگاه الهی است، تصریح کرد: خداوند متعال می‌فرماید شب قدر از هزار ماه افضل است.

قهرمانی ادامه داد: ما زیاد عمر کنیم معلوم نیست یک هزار ماه باشد و شب قدر، شبی است که بها و ارزشش به اندازه عمر انسان است و ما باید خودمان را برای کسب فیوضات این شب نورانی آماده کنیم و از هم اکنون با آب توبه تمام وجود خودمان را شست و شو دهیم و از حق‌الناس کسب حلالیت کنیم.

وی افزود: از خداوند متعال بخواهیم توفیق دهد شب قدر را درک کنیم و بهترین وسیله برای درک شب قدر و توبه است.

انتهای پیام/61009/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول