اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زرند:

فقرا در ماه رمضان فراموش نشوند

امام جمعه زرند گفت: فقرا به کمک بیشتری برای گذران زندگی خود نیاز دارند و این مهم در ماه مبارک رمضان باید مورد توجه قرار گیرد.

فقرا در ماه رمضان فراموش نشوند

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، حجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه اظهار داشت: حضرت خدیجه (س) به عنوان نخستین ام‌المؤمنین در قرآن مطرح شده است.

وی با بیان اینکه آیه هشتم سوره ضحی به نقش اقتصادی حضرت خدیجه در پیشرفت اسلام اشاره دارد، عنوان کرد: مقاومت و پایداری از ویژگی‌های حضرت خدیجه (س) است، وی در مقابل پیامبر اسلام (ص) رفتاری فروتنانه و مدبرانه داشت و این رفتار مورد اعتراض زنان قریش قرار می‌گرفت، چرا که آنها با مفاهیمی همچون راستگویی، امانتداری و خوش‌رفتاری بیگانه بودند و پاسخ حضرت خدیجه (س) فقط مقاومت بود.

امام جمعه زرند، انفاق و احسان را از دیگر ویژگی‌های حضرت خدیجه (س) برشمرد و تصریح کرد: حضرت خدیجه (س) با اینکه تلاش‌های زیادی انجام داد و از ثروتمندان مکه بود، اما غافل از فقرا و تهیدستان نبود و انفاق او در پیشبرد اسلام سودمند و مهم بود.

کرمی‌پور با اشاره به ساده‌زیستی حضرت خدیجه (س) ابراز داشت: جابر می‌گوید از پیامبر اکرم (ص) شنیدم که دو چیز سبب شد، ایشان به مقام خلیلی برسد، یکی برای اطعام کردن و دوم نماز شب در حالی که مردم خواب هستند.

وی با بیان اینکه فقرا به توجه و کمک بیشتری برای گذران زندگی خود نیاز دارند، افزود: امام خمینی (ره) می‌فرمایند «ما باید به حال این مردم فقیر برسیم، امیدوارم کسانی که تمکنی دارند، گمان نکنند، سعادتشان به این زیادی‌ها است، آدمی که کم دارد، اما به اندازه معاش دارد این آدم لذت زندگی مادی را بیشتر می‌برد تا کسی که 100 کاخ دارد و هر روز و شب در زحمت حفظ این‌هاست، وی نمی‌تواند لذت زندگی را بفهمد، لذت به دارایی نیست».

خطیب جمعه زرند با اشاره به دیدار ریاست جمهور و هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: هر ساله رهبر معظم انقلاب در ایام ماه مبارک رمضان با مسئولان نظام دیدارهایی دارند که یکی از آنها دیدار با رئیس جمهور و هیئت دولت است.

کرمی‌پور بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیئت دولت از زحمات دولت نهم و دهم تشکر کردند و فرمودند «گزارشی که امروز ارائه شد را دوست دارم به مردم عزیزمان هم برسد».

وی تصریح کرد: رهبری در دیدار با رئیس جمهور فرمودند «همه فهمیدند که رئیس جمهور و همکارانشان در دولت حجم کارشان بسیار بالا و پر شتاب نسبت به همه دوره‌های دیگر بود و هست این نقطه برجسته‌ای است که نباید این را نادیده گرفت».

این مسئول ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مذکور فرمودند «همه کسانی که می‌خواهند، درباره دولت‌ها نظری بدهند، خوب است به این نکته توجه کنند حجم کار بالا و تلاش خستگی‌ناپذیر و اعراض از آسایش‌ها و آسودگی‌ها و امتیازاتی که معمولا مسئولان کشورها در دنیا دارند، این‌ها را نخواستن، ندیدن و طلب نکردن امتیاز بزرگی است».

انتهای پیام/2446/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول