اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور کاهش طلاق

عملیات احداث مرکز مداخله در خانواده در کمیجان آغاز شد

همزمان با پنجمین روز از هفته بهزیستی عملیات احداث مرکز مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق در شهرستان کمیجان آغاز شد.

عملیات احداث مرکز مداخله در خانواده در کمیجان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، صبح امروز و با حضور مدیرکل بهزیستی استان مرکزی و فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان کمیجان عملیات احداث مرکز مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق در کمیجان آغاز شد.

رئیس بهزیستی شهرستان کمیجان در مراسم کلنگ‌زنی این پروژه‌ اظهار داشت: این مرکز در زمینی به مساحت 110 متر مربع احداث و راه‌اندازی خواهد شد.

علی نجفی تصریح کرد: در این مراکز تلاش خواهد شد با استفاده از نیروهای متخصص، متعهد و با تجربه و به کارگیری اصول علمی خانواده درمانی، روان‌شناسی، مشاوره، مددکاری و... به بررسی اختلالات عاطفی- شناختی زوجین و شناخت همه جانبه مسائل و مشکلات این خانواده‌ها در ابعاد گوناگون پرداخته و زوجین متقاضی طلاق را در رفع اختلالات یاری کند تا از این طریق زمینه‌های سازش و حفظ و انسجام خانواده را فراهم سازد.

رئیس بهزیستی شهرستان کمیجان ادامه داد: عملیات احداث این مجتمع با صرف اعتباری بالغ بر 100 میلیون ریال آغاز خواهد شد که امیدواریم با راه‌اندازی این مرکز شاهد کاهش آمار طلاق باشیم.

نجفی گفت: شناسایی و کمک به حل مسائل و مشکلات خانواده‌های آشفته و متقاضی طلاق، در موارد انتخاب طلاق به ‌عنوان آخرین راه حل، بررسی صلاحیت والدین برای سرپرستی فرزندان، کمک به قضات دادگاه‌های خانواده برای اتخاذ تصمیم مناسب و صدور حکم لازم، کمک به زوجین با هدف ایجاد روابط مناسب قبل و بعد از طلاق‌، کاهش تنش‌ها و استرس‌های ناشی از اختلافات خانواده به منظور متعادل کردن جو عاطفی– روانی اعضای خانواده و... از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این مراکز به شمار می‌رود.

انتهای پیام/87021/خ20/ث3001

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول