اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبپخش:

مشکل سنددار شدن اراضی مسکونی آبپخش هنوز پابرجاست

امام جمعه آبپخش گفت: با وجود پیگیری‌های مستمر، مشکل سنددار شدن اراضی مسکونی آبپخش هنوز پابرجاست.

مشکل سنددار شدن اراضی مسکونی آبپخش هنوز پابرجاست

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، حجت‌الاسلام خداداد رضایی صبح امروز در نشست مسئولان با نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شهروندان آبپخشی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و مشکل اراضی مسکونی از اساسی‌ترین مشکلاتی است که با آن مواجه هستند.

وی افزود: هم‌اکنون بخش اعظمی از شهر آبپخش در محدوده تملک منابع طبیعی قرار دارد و در قسمت غرب آبپخش فقط مناطق قلایی و بهرام‌آباد و در قسمت شرق بخش محدودی از بافت سنتی در این محدوده قرار ندارند.

امام جمعه آبپخش خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته مسئولان آبپخش مکررا پیگیری‌هایی در این خصوص انجام داده‌اند، ولی با وجود تمامی پیگیری‌ها شاهد حصول هیچ نتیجه خاصی در این زمینه نبوده‌ایم و مشکل مردم هنوز ادامه دارد.

رضایی بیان داشت: مسئولان و نمایندگان مردم آبپخش در پیگیری‌های خود باید روالی را انتخاب کنند که شهروندان کم‌ترین هزینه را متحمل شوند.

وی اضافه کرد: بخش اعظمی از این اراضی متعلق به افرادی است که تمکن مالی بالایی ندارند و پرداخت هزینه میلیونی به آنها فشار اقتصادی وارد می‌کند.

این مسئول ابراز داشت: در جریان ثبت اراضی و صدور سند مردم مجبور به پرداخت هزینه‌هایی هستند و باید راهکاری تعیین شود که مردم هزینه‌ای مضاعف بر آن پرداخت نکنند.

امام جمعه آبپخش عنوان کرد: مردم آبپخش سال‌ها است که مالک این اراضی هستند و بدون شک شهروندان آبپخش مالک حقیقی اراضی‌شان هستند.

رضایی ابراز داشت: اقامه شکایت برای رفع مشکل اراضی از طرف مردم امکان‌پذیر نیست و در صورت وقوع چنین مساله‌ای حجم کاری بالایی در مسیر دادگستری شهرستان و دادگاه بخش قرار می‌گیرد.

وی افزود: راهکاری که نمایندگان آبپخش و مسئولان مربوط اتخاذ می‌کنند، باید به نحوی باشد که به آسانی مشکل مردم حل شود و نیاز به طی مراحل طولانی و خاص نباشد.

امام جمعه آبپخش عنوان کرد: پیشنهاد می‌کنیم مسئولان مربوطه با دریافت وجهی کم و محدود از شهروندان اراضی شهری را به ایشان واگذار کنند تا مشکلی مبنی بر واگذاری بلاوجه اراضی به مردم بر سر راه ایشان وجود نداشته باشد و مشکل چند دهه مردم آبپخش رفع شود.

رضایی گفت: در جریان اراضی مسکونی چغادک شاهد دستور خاص وزیر و ایجاد راهکار برای رفع این مشکل بودیم و انتظار داریم نماینده شهرستان با پیگیری‌های مستمر خود امکان ایجاد چنین امتیازی برای مردم آبپخش به وجود آورند تا مردم دغدغه‌ای در این قبال نداشته باشند.

وی افزود: کد آماری اختصاصی بخش آبپخش از مشکلاتی است که پس از استقرار بخشداری آبپخش شاهد آن بوده‌ایم و پس از پیگیری‌های مکرر هیچ نتیجه خاصی در این زمینه حاصل نشده است.

امام جمعه آبپخش تصریح کرد: این مساله یکی از مشکلات اساسی آبپخش است و اعتقاد داریم اگر مساله کد بخش و کد آماری بخش رفع شود، بسیاری از مشکلاتی که هم‌اکنون شاهد آن هستیم، برطرف می‌شود.

رضایی بیان داشت: بارها شخصا برای پیگیری این مشکل به استانداری مراجعه کرده‌ام و استاندار نیز این مساله را قبول کرده‌اند و در ماه‌های گذشته نیز شاهد عزل یکی از مسببین این امر بوده‌ایم.

انتهای پیام/2452/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول