اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از بی ‌آبی در تابستان دشتستان

گرمای 50 درجه و بی ‌آبی در آبپخش و شبانکاره

در گرمای طاقت‌فرسای تابستان که گاهی اوقات دمای هوا به 50 درجه نیز می‌رسد افت فشار و قطعی آب در ساعات مختلف شبانه‌روز مزید مشکلات مردم شده و تحمل این مشکل برای مردم شهرها و روستاها بسیار سخت است.

گرمای 50 درجه و بی ‌آبی در آبپخش و شبانکاره

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، مشکل افت فشار آب در مناطق شهری و روستایی از مسائلی است که در ایام مختلف سال در مناطق مختلف شاهد هستیم و هر ساله در آستانه فصل تابستان واکنش‌ها به این مشکل بیشتر می‌شود.

از هفته‌های قبل مشکل افت فشار آب را در مناطق مختلف استان بوشهر شاهد بوده‌ایم و این مشکل از روزهای قبل در مناطق شهری و روستایی دو بخش آبپخش و شبانکاره اعتراض عمومی شهروندان و اهالی روستاها را به دنبال داشته است.

در گرمای طاقت‌فرسای تابستان که گاهی اوقات دمای هوا به 50 درجه نیز می‌رسد افت فشار و قطعی آب در ساعات مختلف شبانه‌روز مزید مشکلات مردم شده است و تحمل این مشکل برای اهالی شهروندان و اهالی روستاها بسیار سخت است.

مردم خواستار پاسخگویی مسئولین نسبت به این مشکل هستند و معتقدند که وضعیت نابسامان آب، افت فشار و قطعی مقطعی آب در برخی ساعات شبانه‌روز برایشان مشکل ساز شده است و در مواردی فعالیت‌های روزمره‌اشان را دچار اخلال کرده است.

بی‌طاقتی از گرما و بی آبی

حسین توانا از شهروندان آبپخشی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهر با اشاره به مشکل قطعی آب گفت: مشکل آب در همه ایام سال وجود دارد، ولی در روزهای گذشته شاهد افت شدید و قطع مکرر آب در ساعات مختلف شبانه‌روز بوده‌ایم.

وی افزود: هرساله شاهد فعالیت‌های متعدد شرکت آب و فاضلاب در سطح شهرها هستیم ولی مشکلات همچنان ادامه دارد و مشکل آب که از مشکلات اساسی مردم است، برطرف نشده است.

توانا یادآور شد: انتظار داریم مسئولان فعالیتی جدی برای رفع این مشکل داشته باشند و این مشکل اساسی را در کوتاه‌ترین زمان برطرف کنند.

حسنعلی منفرد از دیگر شهروندان آبپخشی می‌گوید: در فصل تابستان و روزهایی که با ماه مبارک رمضان مصادف شده، بسیاری از اهالی منطقه آبپخش روزها را در نخیلات مشغول فعالیت و انجام کارهای سنگین و سخت فیزیکی هستند و هنگام بازگشت برای رفع خستگی می‌خواهند حمام کنند.

منفرد ادامه داد: چندین‌بار که پس از ساعت‌ها کار سنگین در نخیلات به خانه برگشته‌ام افت فشار آب را شاهد بوده و نتوانستم حمام کنم و خستگی را از بدن خود دور کنم.

کم‌آبی سبب مشکلات بهداشتی می‌شود

غلامعلی خزائی از اهالی روستای میاندشت آبپخش نیز اظهار داشت: در ساعات مختلف شبانه‌روز شاهد هستیم که به‌علت فشار کم آب در شبکه، آب‌ در شبکه این روستا جریان ندارد و مشکل افت فشار آب برای مردم به یک عادت تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: در فصل گرما که دمای هوا به بالای 40 یا 50 درجه می‌رسد، کمبود آب باعث مشکلات بهداشتی برای مردم می‌شود و مردم برای حفظ نظافت و استحمام با مشکل روبه‌رو می‌شوند.

خزائی تاکید کرد: انتظار ما از مسئولان این است تا برای رفع این مشکل تصمیم‌گیری عاجل داشته باشند و اجازه ندهند مشکلات مردم بیش از این تداوم داشته باشد.

امیر عباسی از شهروندان آبپخشی نیز گفت: مشکل آب در مناطق مختلف شهر وجود دارد ولی در برخی مناطق حادتر و شدیدتر است.

عباسی افزود: در مناطق غربی آبپخش فشار آب وضعیت خوبی ندارد و در ساعاتی که مشکل افت فشار نیز وجود ندارد باید برای داشتن آب مناسب از پمپ آب استفاده کنیم.

رفع مشکل آب اولویت عاجل مسئولان باشد

رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش نیز بیان داشت: در روزهای اخیر شهروندان آبپخشی تماس‌ها و مراجعات مکرری داشته‌ و نسبت به وضعیت نامطلوب آب انتقاد و اعتراضات شدیدی داشته‌اند.

مصطفی رضایی عنوان کرد: رفع مشکلات شهروندان از دغدغه‌های اساسی ما است و در مراحل مختلف در این خصوص پیگیری‌های گسترده‌ای انجام شده است.

وی ادامه داد: در ارتباط با مشکل افت فشاری که در روزهای اخیر شاهد آن بوده‌ایم نیز با مسئولان گفت‌وگو کرده‌ایم و امیدواریم در روزهای آینده شاهد رفع آن باشیم.

رضایی تاکید کرد: آب شهری یکی از نیازهای ضروری شهروندان است و برای کاهش فشار و مشکلات مردم، مسئولان باید رفع عاجل این مشکل را در اولویت کاری خود قرار دهند.

میاندشت و بویری افت شدید آب دارند

دهیار روستای بویری نیز گفت: مشکل افت فشار آب روستا در بویری مشکل جدیدی برای اهالی نیست و در سال‌های گذشته این مشکل را در مراحل متعدد شاهد بوده‌ایم.

داراب ستوده‌منش اذعان داشت: در بسیاری از مناطق روستایی دیگر نیز؛ این مشکل وجود دارد، ولی روستای بویری به علت اینکه در بالا دست واقع شده از مشکلات بیشتری در این زمینه رنج می‌برد.

وی افزود: در روزهای گذشته آب روستا وضعیت خوبی را نداشته و حتی در مواردی شاهد بوده‌ایم که در ساعات مصرف با چندین ساعت قطع آب در روستا مواجه بوده‌ایم.

ستوده‌منش خاطرنشان کرد: رفع این مشکل می‌تواند تاثیر زیادی بر آسایش و آرامش مردم داشته باشد و امیدواریم مسئولان چاره‌ای اساسی برای رفع مشکل فشار آب روستای بویری بیندیشند.

دهیار روستای میاندشت نیز اظهار داشت: وجود مشکلات در شبکه آب‌رسانی روستای میاندشت امری همیشگی است و در روزهای گذشته مشکل افت فشار آب در این روستا حادتر شده است.

محمود نوشاد اضافه کرد: هر ساله اقداماتی در ارتباط با مشکل آب روستا انجام می‌شود که عموما نقش مسکن را دارند و هیچ کدام برطرف کننده مشکل نبوده است.

وی گفت: انتظار داریم مسئولین مربوطه برای یک بار چاره‌ای موثر بیندیشند و مشکل را به‌صورت ریشه‌ای رفع کنند تا در سال‌های آتی دوباره شاهد این مشکل نباشیم.

لاین‌بندی آب در روستاهای دشتستان

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان دشتستان نیز بیان داشت: رفع مشکل مردم اساسی‌ترین دغدغه هر مسئول است و ما از هر ظرفیت و امکانی که در اختیار داریم برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم استفاده می‌کنیم.

مجید فقیه با اشاره به اقدامات انجام شده برای رفع مشکل آب در مناطق روستایی عنوان کرد: در سال‌های اخیر خدمات بسیار خوبی در زمینه آب در سطح شهرستان صورت گرفته و هر ساله شاهد رفع بخشی از مشکلات آب در روستاها هستیم.

وی ادامه داد: از مشکلات موجود آگاهی کامل داریم و طبق برنامه و بر اساس امکانات نهایت تلاش خود را برای رفع و کاهش مشکلات مردم به کار می‌گیریم.

فقیه افزود: در مناطق روستایی دشتستان شاهد لاین‌بندی آب هستیم و بر همین اساس در برخی ساعات شاهد قطع آب در مناطق روستایی هستیم.

وی با اشاره به مشکل افت فشار آب در مناطق روستایی بالادست، گفت: در مناطق روستایی بالادست در ساعات خاص شاهد افت و کاهش فشار آب هستیم.

فقیه در ارتباط با نحوه آبگیری مناطق بالادست خاطرنشان کرد: آبگیری مناطق روستایی بالا دست در ساعات پایانی شب انجام می‌شود.

=============

گزارش از: مسعود باقری

=============

انتهای پیام/2452/ط40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول