اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل صندوق مهر امام رضا استان کردستان خبر داد

ایجاد 7600 شغل با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی/ اختصاص 32 میلیارد تومان اعتبار به کردستان

مدیرعامل صندوق مهر امام رضا استان کردستان گفت: سال گذشته 42 میلیارد و 935 میلیون تومان اعتبار اشتغالزایی در قالب پرداخت تسهیلات به استان اختصاص یافت که منجر به ایجاد 7 هزار و 625 شغل شد.

ایجاد 7600 شغل با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی/ اختصاص 32 میلیارد تومان اعتبار به کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اشتغالزایی و سرمایه‌گذاری از دغدغه‌های مسئولان و مردم در استان کردستان است که مقام معظم رهبری نیز در سفر به کردستان بر توجه ویژه به این دو مقوله اساسی تاکید داشتند.

صندوق مهر امام رضا نیز به عنوان یکی از منابع تامین مالی ایجاد طرح‌های سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی در استان به شمار می‌آید که برای چگونگی کم و کیف پرداخت تسهیلات با حامد رحیمی مدیرعامل این صندوق در استان گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که در پی می‌آید.

فارس: جناب آقای رحیمی به عنوان سوال نخست بفرمایید که سال گذشته چه مقدار تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده  و چه میزان شغل ایجاد شده است؟

سال گذشته 42 میلیارد و 935 میلیون تومان اعتبار اشتغالزایی در قالب پرداخت تسهیلات به استان اختصاص یافت که منجر به ایجاد شغل برای 7 هزار و 625 نفر از مجموع بیکاران استان شد.

فارس: اگر امکان دارد به تفکیک بیان بفرمایید یا به عبارتی دیگر تسهیلات صندوق برای ایجاد شغل در چه زمینه‌هایی پرداخت شده است؟

مبلغ 6 میلیارد و 190 میلیون تومان برای هزار و 974 طرح‌ مشاغل خانگی پرداخت شد و 4 هزار و 536 نفر مبلغ 36 میلیارد و 692 میلیون تومان برای ایجاد طرح‌های خوداشتغالی دریافت کردند.

هزار و 489 مورد تسهیلات روستایی نیز به مبلغ 10 میلیارد و927 میلیون تومان و برای  طرح‌های شهری و خدماتی و صنعت نیز مبلغ 32 میلیارد و 720 هزار تومان به 5 هزار و 30 نفر پرداخت شده است.

در مجموع 3 هزار و 295 فقره تسهیلات به مبلغ 23 میلیارد تومان به آقایان و 3 هزار و 224 فقره از تسهیلات به مبلغ 19 میلیارد و 930 میلیون تومان به بانوان متقاضی واجد شرایط استان پرداخت شده است.

فارس: برخی مواقع مشاهده می‌شود که تسهیلات دریافتی با اهداف اشتغالزایی در مسیرهای دیگری هزینه شده است، آیا صندوق تا منتج به نتیجه بر تسهیلات پرداختی نظارت دارد یا نه؟

بله. طرح‌هایی که از صندوق مهر امام رضا تسهیلات دریافت می‌کنند از طریق کارشناسان استان و ناظران محلی نظارت می‌شوند به گونه‌ای که هر ماه یکبار از این طرح‌ها بازدید به عمل می‌آید که خدای ناکرده مسیر سرمایه‌گذاری عوض نشود.

فارس: امسال چه مقدار تسهیلات و برای چند طرح و اشتغالزایی چند نفر پرداخت شده است؟

این صندوق ایجاد 2 هزار شغل در سال جاری را تعهد کرده است که تاکنون 40 درصد آن محقق شده و روند به گونه‌ای است که تا پایان سال به تعهد خود جامه عمل می‌پوشانیم.

در ضمن 32 میلیارد تومان اعتبار برای موضوع اختصاص یافته است.

فارس: بیشترین تسهیلات به چه افرادی برداخت می‌شود؟

بیشترین تسهیلات به افراد کارآفرین تعلق می‌گیرد، همچنین بیشترین پشتیبانی از مشاغل خانگی تا 100 میلیون تومان است و طرح‌های قابل توجیه با اشتغالزایی بالا نیز از دریافت تسهیلات بیشتری برخوردار خواهند شد.

فارس: آیا پرداخت تسهیلات شهری با تسهیلات روستایی متفاوت است؟

نه. اما تفاوت اصلی طرح‌های روستایی با طرح‌های شهری در بازپرداخت اقساط تسهیلات است به طوری که طرح‌های روستایی بازپرداخت سالانه با یک سال تنفس دارند اما طرح‌های شهری بازپرداخت ماهانه دارند با 3 ماه تنفس دارند.

فارس: به عنوان سوال پایانی، جایگاه صندوق کردستان در کشور چگونه است؟

براساس راستی‌آزمایی که توسط صداوسیما از طرح‌های دریافت تسهیلات از صندوق استان انجام شده است، استان کردستان در سه ماهه اول سال 92 در رده استان‌های برتر کشور قرار گرفته و حتی رتبه نخست کاهش معوقات را نیز کسب کرده است.

انتهای پیام/79001/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول