اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد آذربایجان غربی اعلام کرد

وجود 200 هزار صندوق صدقه در آذربایجان غربی

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد آذربایجان غربی گفت: بیش از 200 هزار صندوق صدقات در قسمت‌های مختلف استان وجود دارد.

وجود 200 هزار صندوق صدقه در آذربایجان غربی

عبدالله فرج‌اسلام امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: صندوق‌های صدقات به سبب سهولت دسترسی در اقصی‌ نقاط شهرها و روستاهای استان، نقش مهمی در جمع‌آوری مبالغ مشارکتی مردم دارند و هرسال مبالغ قابل توجهی از مشارکت‌های مردمی آذربایجان غربی از این طریق در اختیار کمیته امداد امام خمینی استان برای توزیع در میان نیازمندان و رفع نیازهای آنان قرار می‌گیرد.

وی با توجه به قرارگیری در ماه رمضان، به اهمیت صدقه و دستگیری از نیازمندان در این ماه اشاره کرد و مردم استان را برای مشارکت در امور خداپسندانه دستگیری از نیازمندان دعوت کرد.

فرج‌اسلام با بیان اینکه بخش عمده‌ای از مشارکت‌های مردمی جمع‌آوری شده در کمیته امداد آذربایجان غربی، به واسطه صندوق‌های صدقات قرار گرفته در مکان‌های مختلف استان جمع‌آوری شده است، اعلام کرد: سال گذشته 37 میلیارد ریال از طریق صندوق‌های صدقات مختلف استان جمع‌آوری شد.

وی تعداد صندوق‌های فعلی قرار گرفته در خیابان‌ها، ادارات و منازل مسکونی استان را در حال حاضر بیش از 200 هزار صندوق صدقه عنوان کرد.

فرج‌اسلام با بیان اینکه بر اساس احکام شرعی و فتواهای مراجع تقلید، نحوه هزینه‌کرد این مبالغ در کمیته امداد امام خمینی مشخص شده است، تصریح کرد: سال گذشته 45 درصد از مبالغ جمع‌آوری شده از این صندوق‌ها در زمینه تامین مسکن نیازمندان و حل مسائل فرهنگی دانش‌آموزان هزینه شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد آذربایجان غربی از صرف 35 درصد مبالغ جمع‌آوری شده از این صندوق‌ها برای تامین جهیزیه نوعروسان و پرداخت وام به نیازمندان در سال گذشته خبر داد و افزود: 20 درصد این صدقات نیز به صورت کمک‌های موردی و پرداخت وام خودکفایی و اشتغال به نیازمندان ارائه شده است.

فرج‌اسلام تصریح کرد: با توجه به شناسایی حوزه‌های اصلی نیاز مددجویان، برنامه سال جاری به صورت صرف 15 درصد مبالغ کمک‌های مردمی در بخش مسکن نیازمندان، 22 درصد در زمینه حل مسائل فرهنگی آنان، 15 درصد برای خرید جهیزیه نوعروسان، 15 درصد به صورت وام خودکفایی، 18 درصد در قالب کمک‌های موردی، هشت درصد به صورت پرداخت وام و هفت درصد نیز برای کمک به درمان نیازمندان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/61009/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول