اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آران و بیدگل:

انقلاب ملت مصر توسط نااهلان مصادره شد

امام جمعه شهرستان آران و بیدگل گفت: انقلابی که ملت مصر به دست آورده بودند، توسط کودتاچیان و نااهلان مصادره شد.

انقلاب ملت مصر توسط نااهلان مصادره شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام سید محمد موسوی، در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهرستان آران و بیدگل با گرامیداشت وفات حضرت خدیجه(س) و همچنین عرض تبریک به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: استفاده لقب کریم اهل‌بیت برای امام دوم شیعیان به علت وجود صفت پسندیده کرم و بخشندگی ایشان بود؛ چنانکه به گواه تاریخ، این امام بزرگوار سه مرتبه در طول عمر خویش، اموال خود را به دو قسمت تقسیم کرده و نیمی از آن را در راه خدا به یتیمان و فقیران بخشید.

وی با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با اعضای هیئت دولت، تجلیل از دولت و توجه به برجستگی‌های دولتمردان را نقطه عطف این ملاقات قلمداد و عنوان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری نیز تأکید کرده‌اند نقد از دولت باید منصفانه بوده و حمایت از آنها هم واقع‌بینانه صورت پذیرد.

امام جمعه شهرستان آران و بیدگل یادآور شد: توجه به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و بیان آن در مجامع بین‌المللی از امتیازات دولت نهم و دهم محسوب می‌شود که مقام معظم رهبری نیز در این دیدار به آن به عنوان نقاط قوت دولت‌های نهم و دهم اشاره داشتند.

موسوی در خصوص مشکلات پیش‌روی دولت منتخب نیز بیان داشت: تورم و گرانی، وجود تحریم‌ها و توقعات بالای مردم از دولت آینده از جمله چالش‌های پیش‌روی دولت جدید است که انتظار می‌رود با تدبیر و بصیرت کنترل و مرتفع شود.

امام جمعه آران و بیدگل همچنین در مورد اوضاع اخیر مصر ابراز داشت: کشور مصر دچار تحولاتی شده که بیشترین ضربه را مردم آن متحمل می‌شوند، چراکه انقلابی که این ملت به دست آورده بودند توسط کودتاچیان و نااهلان مصادره شد.

موسوی، بی‌توجهی به قطع رابطه با ایران، گسترش روابط با اسرائیل، احساس ذلت در برابر آمریکا و تکدی‌گری در مقابل وهابیون عربستان را از جمله اشتباهات محمد مرسی ذکر کرد و متذکر شد: در این یک سال اخیر مشخص شد که اخوان‌المسلمین در عرصه سیاست بدون بصیرت و ناشیانه عمل می‌کنند.

وی در پایان اذعان کرد: اوضاع کنونی مصر نشان داد که هر رئیس جمهوری روی کار بیاید تحت سلطه نظامیان بوده و نمی‌تواند از خود اقتداری داشته باشد.

انتهای پیام/2406/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول