اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چناران:

مردم مصر پاسدار ارزش‌های انقلاب خود باشند/مصر اجازه فرصت‌طلبی به اسرائیل را ندهد

امام جمعه چناران گفت: مردم مصر باید پاسدار ارزش‌های برآمده از انقلاب خود باشند و به دشمنان به‌ویژه رژیم صهیونیستی اجازه فرصت‌طلبی و سوءاستفاده از حوادث جاری را ندهند.

مردم مصر پاسدار ارزش‌های انقلاب خود باشند/مصر اجازه فرصت‌طلبی به اسرائیل را ندهد

به گزارش خبرگزاری فارس از چناران، حجت‌الاسلام مظفر تاجی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه چناران اظهار داشت: روزه یکی از دستورات الهی و یکی از ارکان اسلام به شمار می‌رود که دارای حکمت‌های فراوانی چون صحت و سلامتی جسم و روح، مطیع شدن نفس، بالارفتن کیفیت و نشاط روحی، تقویت نیروی صبر و اراده، محفوظ ماندن از فساد و آلودگی و رسیدن به درجه تقوا را در پی دارد.

وی افزود: نهایت اینکه روزه ماه رمضان، مدرسه ویژه‌ای است که دین اسلام همه ساله آن را به منظور تربیت عملی پیروان خود در سطح بسیار عالی بنا نهاده است.

امام جمعه چناران با اشاره به روز حجاب و عفاف گفت: حجاب علاوه بر آثار شخصی و شخصیتی، دارای آثار اجتماعی است.

تاجی افزود: جامعه‌ای که در آن زنان و مردان با حفظ حدود و رعایت حقوق یکدیگر ظاهر می‌شوند و سبب تخریب روح و جسم همنوعان خود نشده و محیطی آرام و امن را برای یکدیگر فراهم می‌سازند به سوی سعادت و سلامت روانی پیش خواهند رفت.

وی از هم‌پاشیدگی کانون خانواده و افزایش آمار طلاق را از آثار مخرب بدحجابی در جامعه عنوان کرد و افزود: متأسفانه در چند سال گذشته شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌های اجتماعی تغییراتی اساسی در سبک زندگی شهروندان ایرانی به وجود آورده‌اند.

امام جمعه چناران، تحمیل فرهنگ مبتذل غرب، صدور فرهنگ تجدد و مصرف‌گرایی به جای تعلیم مبانی تکنولوژی و علوم، ایجاد جمود فکری در اثر اشتغال به کامجویی و هوسرانی، تهیه بازار مصرف کالاهای تولیدی یا همان استعمار اقتصادی، زمینه‌سازی برای تسلط سیاسی از طریق سلطه فرهنگی، جلوگیری از تحرک و هرگونه مبارزه علیه منافع استکبار را از اهداف دشمن در ترویج فرهنگ بی‌بندوباری در جوامع اسلامی عنوان کرد.

تاجی با هشدار به خانواده‌ها در استفاده از این شبکه‌ها به مسئولان نیز گفت: مسئولان با برنامه‌ریزی بیشتر و بهتر در زمینه استفاده از دستگاه ماهواره در جامعه ضروری است، ضمن حفظ هوشیاری و آشنایی با فرصت‌ها و تهدیدهای این وسیله ارتباطی، بهترین روش‌ها را برای برخورد با این نوع از آسیب اجتماعی به کار گیرند.

خطیب جمعه چناران با اشاره به سالروز تشکیل شورای نگهبان اذعان داشت: قانون اساسی به عنوان عالی‌ترین سند حقوقی است که در آن هندسه حکومتی ترسیم شده است.

تاجی افزود: قانون اساسی باید به عنوان قانون مادر و  اصلی مورد اجرا قرار گیرد و از طرفی قوانینی که در قوه مقننه به تصویب می‌رسد باید منطبق و مطابق با قانون اساسی باشد.

وی افزود: به همین دلیل در تمام نظام‌های سیاسی بخش‌هایی از حکومت برای انطباق و اجرای اعمال حکومتی بر قانون اساسی پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: در جمهوری اسلامی ایران شورای نگهبان وظیفه نظارت بر اجرای قانون اساسی و بخش قانون‌گذاری را بر عهده دارد.

امام جمعه چناران ضمن ابراز نگرانی از اوضاع مصر و احتمال ایجاد جنگ داخلی و ادامه ناآرامی‌ها و دستگیری شخصیت‌های مصری، متذکر شد: عوامل وابسته به رژیم صهیونیستی و برخی عوامل خارجی و خسارت‌دیده از انقلاب مردم مصر و مخالفان استقرار نظام‌های دموکراتیک در منطقه از مطالبات مشروع برخی جوانان و مردم مصر سوءاستفاده می‌کنند.

تاجی در پایان اضافه کرد: مردم مصر باید پاسدار ارزش‌های برآمده از انقلاب خود باشند و به دشمنان به‌ویژه رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیستی اجازه فرصت‌طلبی و سوءاستفاده از حوادث جاری را ندهند.

انتهای پیام/70004/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول