اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد:

آمریکا هویت مردم مصر را به بازی گرفته است

امام جمعه موقت قزوین گفت: ‌امروز هویت مردم مصر به وسیله آمریکا و رژیم صهیونیستی به بازی گرفته شده است.

آمریکا هویت مردم مصر را به بازی گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی فرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجد نبی این شهر برگزار شد با اشاره به وفات حضرت خدیجه (س) اظهار داشت: حضرت خدیجه (س) بانوی ثروتمند بود که اموال و دارایی خود را در مسیر اسلام و تأمین نیازهای جامعه هزینه کرد و این نقش والای ایشان و خدماتی که به اسلام کرد برجسته و فراموش‌ نشدنی است.

وی افزود: حضرت خدیجه (س) بانوی صاحب نامی است که ثروت خود را در مسیر گسترش اسلام تقدیم کرد و این افراد انسان‌های برگزیده‌ای هستند که باید برای همه مردم و به خصوص بانوان جامعه امروز الگو باشند.

امام جمعه موقت قزوین در ادامه با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی و همچنین اهمیت تحقق یافتن آن بیان داشت:‌ اقتصاد مقاومتی یعنی مردان و زنان یک جامعه در اندیشه تولید ثروت باشند و این تولید ثروت بی‌تردید با کار، تلاش و تجارت مهیا می‌شود.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:‌ تولید کالا در داخل کشور آن هم با کیفیت مطلوب می‌تواند تأثیر بسزایی در بازار و همچنین تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه داشته باشد که این مهم نیازمند توجه جدی است.

ابوترابی‌فرد با اشاره به سالروز تأسیس شورای نگهبان نقش و جایگاه این شورا را ارزشمند توصیف و تصریح کرد: امروز شورای نگهبان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تأثیرگذار بوده و مجلس و شورای نگهبان از ارکانی هستند که می‌توانند در سرنوشت کشور نقش بی‌بدیلی ایفا کنند.

وی تأکید کرد: قانونی که در مجلس شورای اسلامی تصویب می‌شود باید از نگاه فقه‌های شورای نگهبان نیز بگذرد و این موضوع اهمیت کار شورای نگهبان و جایگاه ارزنده‌ آن را می‌رساند.

امام جمعه موقت قزوین اضافه کرد: شورای نگهبان با آموزه‌های دینی انطباق دارد و با قانون اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز همسو است که این جایگاه ارزشمند و فاخری است که نقش مهمی در سلامت نظام، قوانین کشور و هویت اسلامی ایفا می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: نقش نظارتی شورای نگهبان در حفظ سلامت نهادهای کلیدی نظام مانند ریاست جمهوری، قوه قانون‌گذاری و تمامی گروه‌ها و حوز‌ه‌ها که در رابطه با تصمیم‌گیری لوایح و قوانین در کشور نقش ایفا می‌کنند مهم و قابل توجه است.

ابوترابی‌فرد اظهار داشت: مدتی است در استان قزوین به همت ائمه جماعات و مسئولان رسیدگی به مساجد استان برگزاری نمازهای صبح انجام می‌شود که امیدواریم این مهم الگویی برای سایر شهرها و استان‌های کشور باشد چرا که برگزاری نماز جماعت صبح برکات زیادی برای شهرها و مردم آن خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد:‌ انقلاب اسلامی ایران در این سه دهه از عمر پربرکت خود دستاوردهای مهمی را داشته است که این دستاوردها همه از ایمان، عمل صالح، انفاق، نماز، صبر، ایستادگی و استقامت نشأت گرفته است و این موارد رمز پیروزی مردم ایران است.

امام جمعه موقت قزوین عنوان کرد:‌ حماسه 24 خرداد نماد صبر، استقامت، عظمت، امنیت و وحدت بود و کار بزرگی که ملت ایران در این روز به یاد ماندنی انجام داد در تاریخ انقلاب ثبت می‌شود.

ابوترابی‌فرد گفت:‌ شرایط کشور مصر قابل بررسی و توجه است به طوری که ملت مصر با الهام از انقلاب اسلامی ایران به پا خواسته و حکومت حاکمانی چون انورسادات و حسنی‌مبارک که فعالیت‌هایشان همسو با غرب و به خصوص آمریکا و رژیم صهیونیستی بود را به زیر کشیدند.

وی ابراز داشت: اما دولت منتخب مرسی در برابر آمریکا سازش کرده و نخستین کشوری را که مرسی برای سفر انتخاب کرد کشور عربستان بود که تماماً در اختیار غرب است.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: تعطیل نشدن سفارت مصر در تل‌آویو و حتی اعزام سفیر به این کشور، همسو شدن با آمریکا و رژیم صهیونیستی در سوریه و کارشکنی علیه محور مقاومت و همچنین عدم افتتاح سفارت مصر در جمهوری اسلامی ایران از اشتباهات بزرگ مرسی بود.

امام جمعه موقت قزوین تأکید کرد: ‌آمریکا با هر قدرت و ابزاری تلاش می‌کند تا مردم کشور مصر در صحنه سیاست حضور نداشته باشند و امروز با دسیسه‌های شیطانی رژیم صهیونیستی و آمریکا مردم مصر به بازی گرفته می‌شوند.

وی با اشاره به قرائت دعاهای ماه مبارک رمضان و همچنین دعای مجیر عنوان کرد: تا می‌توانید ادعیه مختص ماه مبارک رمضان به خصوص دعای مجیر را باید در این ماه زمزمه کنیم چرا که قرائت این ادعیه موجب برقراری ارتباط با خداوند متعال و همچنین مأنوس شدن با برکات این ماه عزیز است.

ابوترابی‌فرد با اشاره به برگزاری جشن گلریزان در کشور اظهار داشت: مدتی است مراسمی با عنوان جشن گلریزان به همت ستاد دیه در کشور و همچنین در استان قزوین برگزار می‌شود که آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را در پی دارد.

امام جمعه موقت قزوین ابراز داشت: این کار گلریزان ارزشمند است چرا که زندانیان جرایم غیرعمد خانواده‌هایی را دارند که چشم‌ انتظار روزی‌ رساندن آنها هستند و آزادی 106 زندانی جرایم غیر عمد به وسیله همین ستاد دیه و افراد خیر کاری ارزشمند است که باید این مهم بیش از پیش گسترش یابد.

انتهای پیام/2667/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول