اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

برخورد آمریکا با مرسی نشان داد ایران راه خود را اشتباه نرفته است

امام جمعه یزد گفت: برخورد آمریکا با اخوان‌المسلمین و مرسی نشان داد که ایران در طول این سال‌ها راه خود را اشتباه نرفته و ناسازگاری با ‌آمریکا بهترین اقدام ایران در طول همه این سال‌ها بوده است.

برخورد آمریکا با مرسی نشان داد ایران راه خود را اشتباه نرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد اظهار داشت: مسائلی که این روزها در مصر اتفاق می‌افتد نشان‌دهنده خواب غفلتی است که مسلمانان این کشور سال‌ها در آن به سر می‌بردند.

وی افزود: آمریکا با اموال مسلمانان بازی و علیه آنها فتنه‌گری می‌کند اما مسلمانان مصر همچنان نسبت به سخنان امام و رهبری ایران بی‌توجه هستند.

ناصری با اشاره به سابقه 80 ساله اخوان‌المسلمین در مصر بیان کرد: با وجود چنین سابقه‌ای، حکومت تاکنون به دست آنها نیفتاده بود اما حال که این فرصت برای آنها ایجاد شد، نتوانستند همه را متحد کنند و روابط خارجی را در دنیا به مصلحت مردم مصر ایجاد کنند.

وی عنوان کرد: آنها به دستور آمریکا، حتی روابط خود با ایران را نیز به ثمر نرساندند و راز کشور خود را به آمریکایی‌ها فروختند تا باقی بمانند اما غافل از اینکه برای آمریکا هر کاری که انجام دهند، آمریکا باز هم علیه آنها اقدام خواهد کرد.

ناصری خاطرنشان کرد: مرسی به حرف‌های آمریکا گوش داد اما از آنجا که منافع آمریکا، آنگونه که مدنظرش بود در مصر تامین نشد، او را برکنار کردند و حتی به برکناریش رضایت ندادند و او را به زندان افکندند.

امام جمعه یزد عنوان کرد: این برخورد آمریکا نشان می‌دهد که ملت ما که تاکنون در برابر آمریکا ایستاده، راه را درست رفته و با وجود همه تحریم‌ها و تهدیدها در برابر آمریکا کوتاه نیامده است.

وی افزود: از دولت آینده نیز انتظار می‌رود که همین شیوه را ادامه دهند و به فرمایشات امام (ره) و رهبری توجه کنند و با آمریکا به هیچ وجه از سر سازش وارد نشوند.

ناصری یادآور شد: آمریکا نشان داده که به سازش و برقراری ارتباط اکتفا نمی‌کند بلکه اگر کوچکترین ضعفی در مقابل او نشان دهیم، باید بنده زرخریدش شویم.

وی افزود: همین اتفاق نیز اخیرا در مصر افتاد و به نظر می‌رسد در مصر نیز باید تجدیدنظر کنند و از داستان مرسی درست عبرت بگیرند.

امام جمعه یزد تاکید کرد: ملت ایران، عزت خود را از خدا گرفته و نباید این عزت را زیر پا گذاشت بلکه باید با جدیت و تلاش، به خودکفایی کامل برسیم.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دهم رمضان و رخدادهای مهم این روز عنوان کرد: شهادت آیت‌الله صدوقی در مسجد ملااسماعیل به دست منافقان کوردل در چنین روزی در سال 1360 رخ داد و ایشان یکی از شهدای اربعه محراب شدند که در ماه رمضان و در محراب عبادت مانند مولای متقیان، حضرت علی (ع) به شهادت رسیدند.

وی همچنین دهم رمضان، سالروز رحلت حضرت خدیجه (س) را گرامی داشت و افزود: ایشان نخستین فردی بودند که با پیامبر (ص) دست بیعت داد و در تمام سال‌های زندگیش، پیامبر را یاری کرد.

ناصری یادآور شد: خدیجه (س) از خانواده‌ای بزرگ و محترم بود و اموال بسیاری داشت اما با وجود مخالفت‌های شدید با ازدواج با پیامبر (ص) که هیچ ثروتی نداشت، تمام اموال خود را صرف ترویج دین اسلام کرد.

وی تصریح کرد: در سه سال تبعید مسلمانان به شعب ابیطالب، حضرت خدیجه کبری (س) تمام اموال خود را صرف مسلمین کرد تا پیامبر و یارانش در سختی نباشند.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات ایجاد شده در تامین آب استان یزد، بر صرفه جویی در مصرف آب تاکید کرد.

وی اظهار داشت: یزد با کمبود شدید منابع آبی مواجه است و لازم است برای عبور از بحران، مردم قانع و صرفه‌جویی استان یزد، بیش از گذشته در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

انتهای پیام/2464/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول