اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زاهدان:

نداشتن قدرت کافی در اداره کشور از ضعف‌های مرسی بود

امام جمعه زاهدان گفت: نداشتن قدرت کافی برای برخورد با مخالفان و اداره کشور از ضعف‌های دولت محمد مرسی بود.

نداشتن قدرت کافی در اداره کشور از ضعف‌های مرسی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زاهدان با تبریک فرارسیدن ماه میهمانی خداوند، اظهار داشت: از خداوند متعال می‌خواهیم که این توفیق را نصیب ما کند تا بتوانیم در این ماه مبارک، روزها روزه بگیریم و شب‌ها با تلاوت قرآن به عبادت بپردازیم. انسان مومن هر چه در این ماه جود و بخشش کند به همان اندازه پاداش می‌گیرد.

خطیب جمعه زاهدان اضافه کرد: درمانده و بدبخت کسی است که غفلت کند و از فضایل ارزشمند این ماه بی‌بهره بماند و از آمرزش الهی محروم شود.

سلیمانی به روایات مختلف ائمه معصوم (ع) در مورد ماه مبارک رمضان و فضایل ارزشمند معنوی آن اشاره کرد و گفت: پیشوایان معصوم به خفتگان در بستر غفلت و آلودگان به انواع رذیلت فرمان می‌دهند که در این ماه مبارک به سوی پاکی‌ها و تلاوت قرآن بروید زیرا رمضان، ماه شکستن بت‌های نفس و سجده در برابر خالق نامتناهی است.

وی به 21 تیرماه روز عفاف و حجاب اشاره کرد و بیان داشت: فرهنگ عفاف و حجاب باید در جامعه گسترش یابد و در یک کلام می‌توان گفت که حجاب به استواری اجتماع مربوط می‌شود.

امام جمعه زاهدان به سالروز برگزاری نخستین مجلس خبرگان، روز بهزیستی و تشکیل شورای نگهبان، هفته مالیات و سایر مناسبت‌های این ماه اشاره کرد.

سلیمانی ادامه داد: 25 تیرماه روز بهزیستی و تامین اجتماعی است که این روز را به همه خدمتگزاران و تلاشگران این عرصه تبریک می‌گوییم.سازمان بهزیستی برای رسیدن به اهداف خود با اتخاذ تدابیر لازم و حمایت‌های گوناگون از کودکان نیازمند، زنان و کودکان بی‌سرپرست و ارائه خدمات توانبخشی به معلولان جسمی و ذهنی، کمک به مبتلایان به بیماری‌های صعب‌العلاج با تکیه بر همیاری و همکاری مردم نیکوکار و سایر طبقات دلسوز همواره در این راه تلاش می‌کند.

امام جمعه زاهدان به حرکت خودجوش مردمی در حمایت از ولایت‌فقیه در سال 1388 اشاره کرد و خنثی کردن توطئه دشمنان برای به آشوب کشاندن دانشگاه را گرامی داشت.

سلیمانی در ادامه به برخی ایرادات دولت مرسی در مصر اشاره کرد و افزود: تصمیمات عجولانه و غیر مناسب، تضاد و اختلاف بین مخالفان و دولت مرسی و نداشتن منطق در گفتمان توسط دولت، بی ثباتی در مدیریت‌ها، بکار نگرفتن تجارب افراد نمونه‌هایی از آفات غلط دولت مرسی است.

وی دخالت در امور سایر قوا و پا را فراتر گذاشتن از مسئولیت‌ها، به کارگیری الفاظ زشت قومی و مذهبی و مخالفان را کافر و مزدور خطاب کردن، سکوت مرسی در مقابل اظهارات تند علمای سلفی، نداشتن قدرت کافی در نحوه برخورد با مخالفان خود در اداره کشور را از دیگر اشتباهات محمد مرسی نام برد که در نهایت منجر به قیام مردمی شد.

انتهای پیام/75002/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول