اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

عاقبت محمد مرسی نتیجه حمایت از صهیونیسم است

امام جمعه جیرفت گفت: محمد مرسی از شایسته‌سالاری فاصله گرفت و پرچم حمایت از صهیونیسم و پایبندی به قراردادهای آنها را بلند کرد و نتیجه‌اش این شد که از کاخ ریاست جمهوری به زندان رفت.

عاقبت محمد مرسی نتیجه حمایت از صهیونیسم است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام اصغر عسکری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با تبریک فرار رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: امیدوارم همه بتوانیم با روزه‌داری به ثمره بزرگ آن که تقوا است، برسیم.

وی با بیان اینکه قانون‌پذیری زمینه رشد و سعادت انسان را فراهم می‌کند، بیان داشت: روزه‌خواری قانون‌شکنی است و باید سعی کنیم، روزه‌خواری نکنیم هر چند شرایط گرفتن روزه را نداریم، خود را با قوانین و مقررات شرع وفق دهیم.

عسکری با تأکید بر ایجاد روحیه قانون‌پذیری در خود به ویژه در ماه رمضان خاطر نشان کرد: خمس و زکات مال خود را بدهیم زیرا باید از اموالی که خدا به ما بخشیده به درستی استفاده کنیم.

امام جمعه جیرفت با بیان اینکه حج و خمس در جنوب کرمان غریب است، گفت: از هفت شهر جنوبی استان هنوز در یک سال یک کاروان شکل نگرفته است، انسانی که مستطیع حج شده اگر به حج نرود و بمیرد، مسلمان نیست، زکات و حج از ارکان دین هستند.

عسکری با تأکید بر پرهیز از ریخت و پاش‌ها به ویژه در مراسم عزاداری و عروسی‌ها ابراز داشت: در این ماه مبارک به فکر فقرا باشیم و به ایتام کمک کنیم، ماه رمضان ماهی است که از جسم خود باید بگیریم و به جان خود ببخشیم.

وی با اشاره به مسئله ازدواج بیان داشت: باید وسیله ازدواج را فراهم کنید، زیرا افزایش سن ازدواج فساد و فحشا و از بین رفتن دین و آبرو را به دنبال دارد و باید ازدواج‌های آسان را در جامعه راه انداخت.

عسکری به وضعیت مصر و عملکرد مرسی اشاره کرد و گفت: محمد مرسی به جای بلند کردن پرچم حمایت از مسلمین و حداقل حمایت از اعراب، پرچم حمایت از صهیونیسم و پایبندی به قراردادهای آنها را بلند کرد.

وی افزود: مرسی به جای اینکه مردم را برای مبارزه با صهیونیست دعوت کند بر علیه شیعیان صحبت کرد و به دنبالش آن قتل و عام فجیع را در مصر انجام دادند و آن عالم بزرگ را به شهادت رساندند و نتیجه‌اش این شد که از کاخ ریاست جمهوری به زندان رفت.

امام جمعه جیرفت گفت: مصر بزرگترین کشور عربی اسلامی است، رژیم صهیونیستی و آمریکا در مراوده هستند که نفوذ کنند، مرسی نیروهای کارآمد را کنار گذاشت و به دنبال اخوان‌المسلمین رفت، انحصارگرایی مساوی با شکست است، محمد مرسی از شایسته‌سالاری فاصله گرفت و پرچم حمایت از مسلمانان را کنار گذاشت شد و نتیجه‌اش این شد.

عسکری تصریح کرد: اینکه انقلاب مردم مصر زخم خورده و راه برای نفوذ صهیونیسم و آمریکا باز شود مایه تأسف است، مردم مصر با امیدی انقلاب کردند و کار بزرگی کردند اما با برخی نابخردی‌ها آسیب دیدند و امیدواریم خداوند مردم مصر را کمک کند.

انتهای پیام/80002/ت40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول