اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت/

خراسان جنوبی و استاندار چهارم

در فاصله چند هفته مانده به آغاز کار دولت یازدهم گزینه‌های مختلفی از نیروهای بومی بر سر زبان‌ها در رأس مدیریت استان خراسان جنوبی افتاده و حال اینکه چه کسی چهارمین استاندار خراسان جنوبی خواهد شد را باید در آینده دید.

خراسان جنوبی و استاندار چهارم

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، در میان خبر حضور رییس‌جمهور منتخب در جلسه مشترک با مجلس نکات قابل توجهی بود که کمتر به آنها پرداخته شد.

یکی از این نکات، خبر تشکیل یک گروه 500 نفره از کارشناسان برای تحویل گرفتن دولت و تهیه لیست آدم‌های پیشنهادی برای تصدی وزارتخانه‌ها و بالطبع نمایندگان دولت در استان‌ها بود.

این خبر را نه تنها حجت‌الاسلام علی عسگری، مشاور پارلمانی حسن روحانی گفت که از منابع بی‌شمار دیگری نیز نقل شده است.

اگر چه هنوز وقت مناسبی برای گمانه‌زنی و پیش‌بینی گزینه‌های احتمالی برای لایه‌های اصلی دولت همچون وزرا و استانداران فرا نرسیده است اما با نزدیک شدن به موسم نقل و انتقالات، تلاش‌های بسیاری برای معرفی گزینه‌های مد نظر به وضوح در سطح نخبگان و جریانات سیاسی قابل پیش‌بینی است و خراسان جنوبی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و معرفی زودهنگام چند اسم در یکی از نشریات استان نیز دلیلی بر این مدعاست.

از پرداختن به پایه و اساس و چرایی انتشار آن لیست و لیست‌های مشابه که بگذریم از یک نکته نمی‌توان به سادگی گذشت و آن بررسی‌های ضمنی در زمینه نخبگان قابل طرح اعم از بومی و غیر بومی چه در سطح مردم و چه در سطح جریانات سیاسی و یا حتی آدم‌های تأثیرگذار استان است.

آن طور که می‌گویند دامنه این حرف و حدیث‌ها و بررسی‌ها با ارسال پیشنهادات از سوی بیشتر جریانات و فعالان سیاسی استان به مرکز وارد مراحل جالبی نیز شده است!

پیگیری‌های مختلف از منابعی که می‌توانند اخبار مستندتری را در اختیار قرار دهند نشان می‌دهد، اگرچه هنوز هیچ بررسی در زمینه هیچ گزینه‌ای از سوی تیم کارشناسی و کارگروه‌های مسئول به عمل نیامده است، اما آنهایی که به دلایل مختلف اسمشان برای سکانداری مدیریت اجرایی استان بیشتر مطرح است چه آنهایی که از استان برایشان پیگیری می‌شود و چه آنهایی که اصولاً در تهران مورد توجه قرار گرفته‌اند به شرح زیر است:

1-امیر امینی (رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خراسان جنوبی- این سازمان با استقرار دولت آقای احمدی‌نژاد در سطح کشور جمع شد) از اردوگاه اصلاح‌طلبان

2-محمدحسین توکلی (فرماندار اسبق بیرجند) از اردوگاه اصلاح‌طلبان

3-حمید حاجی‌زاده ( مشاور استاندار خراسان جنوبی در بدو تشکیل دولت نهم ) با دیدگاه‌های میانه

4-محمدرضا مجیدی (سفیر فعلی ایران در یونسکو) با دیدگاه‌های میانه

5-سید محمدحسین زینلی (مدیر عامل اسبق کویرتایر و نماینده دور چهارم مجلس شورای اسلامی) با دیدگاه‌های میانه

6-محمدعلی قاسم‌زاده نداف (فرماندار سابق بیرجند در دولت آقای احمدی‌نژاد) از اردوگاه اصولگرایان

7-مهدی آیتی ( نماینده مردم بیرجند در دوره ششم مجلس شورای اسلامی) از اردوگاه اصلاح‌طلبان

8-علی آهنی ( رئیس اسبق سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی) از اردوگاه اصلاح‌طلبان

البته تعدادی اسامی دیگر که غیر بومی هستند نیز در حد ضعیف‌تر مطرح است و چون نگارنده بنا ندارد با طرح آنها کمک به انتصاب مسئولان غیر بومی در استان کند به معرفی گزینه‌های احتمالی بومی بسنده می‌کند.

از سویی دیگر شنیده شده دو تن از نمایندگان خراسان جنوبی برخلاف آنچه در نشریات محلی گفته‌اند رایزنی‌های خود را برای گزینه‌های غیر بومی آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام/69021/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول