اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان غربی:

مردم توسط شورای نگهبان اعمال اراده می‌کنند

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان غربی گفت: اقشار مختلف مردم توسط اعضای شورای نگهبان در امور جاری کشورمان اعمال اراده می‌کنند.

مردم توسط شورای نگهبان اعمال اراده می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، قنبر کریم‌نژاد ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این شهرستان در جمع مردم اظهار داشت: اعضای شورای نگهبان اعم از فقیهان و حقوقدان‌ها برخاسته از جامعه هستند، و طبق خواست مردم و مصالح نظام حرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه 26 تیر ماه سالروز تاسیس شورای نگهبان را پشت‌سر گذاشته‌ایم، ادامه داد: تاسیس شورای نگهبان نخستین مصوبه مجلس شورای اسلامی قلمداد می‌شود، که در نبود این سیستم اقدامات مجلس وجهه قانونی ندارد.

کریم‌نژاد با بیان اینکه این اصل به تصویب نمایندگان مردم در مجلس رسیده است، پس اراده مردم را در خود دارد، خاطرنشان کرد: شورای نگهبان یکی از مهم‌ترین نهادها و ارکان اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قلمداد می‌شود.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان غربی گفت: این شورا از شش نفر حقوقدان و شش نفر فقیه واجدالشرایط تشکیل شده است، که مردم به واسطه این اشخاص از قانون اساسی حراست به عمل می آورند.

وی اظهار داشت: بررسی صلاحیت‌ نامزدهای انتخابات‌های مختلف، نظارت بر روند برگزاری انتخابات و نظارت بر قانونی و شرعی بودن مصوبه‌های مجلس از جمله مسئولیت‌هایی است، که طبق قانون برای این شورا تعریف شده است.

انتهای پیام/61002/ی20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول