اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف آشنایی با عواقب اعتیاد

نمایشگاه «مسیر تاریکی» در کوهبنان گشایش یافت

نمایشگاه «مسیر تاریکی» که عوامل انحراف و اغفال جوانان در مسیر ویرانگر اعتیاد را به نمایش گذاشته در کوهبنان گشایش یافت.

نمایشگاه «مسیر تاریکی» در کوهبنان گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، عصر امروز نمایشگاه «مسیر تاریکی» که عوامل انحراف و اغفال جوانان در مسیر ویرانگر اعتیاد را به نمایش گذاشته است به همت جوانان و با همکاری حوزه شهری شهدا و نیروی انتظامی کوهبنان برپا شد.

حجت‌الاسلام عباس صالح‌نیا امام جمعه کوهبنان در آیین افتتاحیه این نمایشگاه اظهار داشت: اعتیاد به مواد مخدّر یکى از شایع‌ترین آسیب‌هاى اجتماعى جهان معاصر و از جمله ایران است به گونه‌اى که اگر ادعا شود، اعتیاد به مواد مخدّر یکى از بحران‌هاى اصلى دنیاى کنونى است و به صورت یک معضل جهانى روز درآمده، اغراق نیست.

وی گفت: مصرف مواد مخدّر با توجه به آمار و ارقام موجود به ویژه از سوى نسل جوان به حدّى است که شنیدن آن براى هر انسان منصف و با وجدانى دردناک است، لذا بى‌اعتنا بودن نسبت به این معضل اجتماعى به یقین آسیب‌هاى جبران‌ناپذیر و پیامدهاى ویرانگرى براى خانواده‌ها، کشورها و جامعه جهانى به دنبال دارد.

امام جمعه کوهبنان ضمن تقدیر از همه برگزارکنندگان این نمایشگاه خاطر نشان کرد: گر چه ما هم عواملى را که روان‌شناسان و جامعه‌شناسان در ارتکاب جرائم از جمله استعمال مواد مخدّر و اعتیاد برشمرده‌اند، مى‌پذیریم، لذا باید عوامل مولّد جرم در جامعه مورد شناسایى قرار گیرند و اقدامات اجتماعى لازم براى پیشگیرى جرم و انحرافات صورت گیرد.

وى بیان داشت: هیچ یک از این عوامل یا مجموع اینها نمى‌توانند، عامل تعیین کننده‌اى براى رفتار انحرافى و کج روى افراد به حساب آیند به طورى که توجیه کننده رفتار انحرافى او باشند.

صالح‌نیا عنوان کرد: پس باید افراد باور داشته باشند که با وجود همه این عوامل و شرایط مناسب براى گرایش به اعتیاد و مصرف مواد مخدّر مى‌توانند با به‌کارگیرى نیروى تکوینى الهى در برابر همه عوامل انحراف ایستادگى و دامان خود را از آلوده شدن به آن دور کنند.

این نمایشگاه دارای 10 غرفه در زمینه نقش دوستان در انحراف به سوی اعتیاد و قلیان و مضرات آن، عوامل مؤثر در تشدید انحرافات و غرفه‌های فرهنگی و عرصه محصولات فرهنگی مربوطه بوده و به مدت 10 روز آماده بازدید علاقمندان است.

انتهای پیام/80012/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول