اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با 52 غرفه

نمایشگاه قرآن کریم در بجنورد برپا می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: هشتمین نمایشگاه قرآن کریم در بجنورد 29 تیر ماه برپا می‌شود.

نمایشگاه قرآن کریم در بجنورد برپا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حسین ثابت‌قدم ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه این نمایشگاه در 52 غرفه برپا می‌شود، اظهار کرد: این تعداد نسبت به سال قبل با 10 غرفه افزایش همراه است.

وی محل برپایی این نمایشگاه را در آموزشگاه شهدای فرهنگی عنوان کرد و گفت: نمایشگاه قرآن کریم در بجنورد تا چهارم مرداد برپا خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند طی این مدت بعد از افطار تا ساعت 23 از نمایشگاه دیدن کنند.

ثابت‌قدم با اشاره به اینکه هفت نمایشگاه قرآنی برای ماه مبارک رمضان در خراسان شمالی برنامه‌ریزی شده است، افزود: تاکنون نیمی از این نمایشگاه‌ها در شهرستان‌های مختلف گشایش یافته و سایر نمایشگاه‌ها در طول این ماه برپا خواهد شد.

به گفته وی، آثار قرآنی ارائه شده در نمایشگاه‌های سطح استان با 20 تا 40 درصد تخفیف به بازدیدکنندگان عرضه خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی به نمایشگاه قرآن بجنورد اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه در سه بخش فروش، آثار مکتوب، محصولات سمعی و بصری فعالیت خواهد کرد و جدیدترین آثار حوزه قرآنی را به نمایش و عرضه خواهند گذاشت.

وی با تاکید بر اینکه در طول برپایی این نمایشگاه برنامه‌های جنبی نیز پیش‌بینی شده است، برگزاری محافل انس با قرآن از دوم تا چهارم مرداد به مدت سه روز به مناسبت میلاد امام حسن (ع) را از جمله این برنامه‌ها برشمرد و اظهار کرد: در این محافل قاریان بین‌المللی به اجرای قرائت قرآن کریم از ساعت 21:30 تا 22:30 خواهند پرداخت.

ثابت‌‌قدم نشست‌های تخصصی، علمی و قرآنی را نیز در نمایشگاه قرآنی بجنورد برشمرد و گفت: بر همین اساس پنج نشست با موضوعات اخلاق در خانواده، راهکارهای ترویج فرهنگ قرآن در کودکان، ازدواج آسان و پایدار، انس با قرآن و امید و نشاط از دیدگاه قرآن با حضور اساتید برگزار خواهد شد.

وی همچنین اجرای نمایش خیابانی با رویکرد قرآنی در محوطه نمایشگاه را برشمرد و افزود: این برنامه قبل از افطار برای علاقه‌مندان به اجرا در خواهد آمد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی فعالیت غرفه کودک و نوجوان، ایستگاه نقاشی، پاسخگویی به مسائل شرعی، ارائه مشاوره‌های قرآنی در مورد حفظ و قرائت قرآن، برگزاری مسابقات قرآنی از سوره حجرات در مورد سبک زندگی و کتابت آیات قرآن، را از برنامه‌های هشتمین نمایشگاه قرآن کریم بجنورد برشمرد.

وی با اشاره به اینکه 16 موسسه قرآنی در خراسان شمالی فعالیت دارند، اظهار کرد: تلاش شده تا از ظرفیت این مؤسسات در این نمایشگاه استفاده شود.

ثابت‌قدم برپایی نمایشگاه قرآنی در سطح این استان را با هدف تبیین و ترویج فرهنگ قرآنی عنوان کرد.

انتهای پیام/63002/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول