اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

دستگاه‌های فرهنگی نقش تاثیرگذاری در افزایش جمعیت دارند

استاندار زنجان گفت: دستگاه‌های فرهنگی نقش تاثیرگذاری در افزایش جمعیت دارند.

دستگاه‌های فرهنگی نقش تاثیرگذاری در افزایش جمعیت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد ظهر امروز در نخستین جلسه شورای ثبت‌احوال استان زنجان اظهار کرد: در استان زنجان اقدامات مطلوبی در بحث ثبت وقایع حیاتی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه دو مبحث مهم در زمینه وقایع حیاتی در زمینه سلامت و حوزه فرهنگی وجود دارد، تصریح کرد: به منظور افزایش جمعیت و کاهش وفات باید شاخص‌های سلامت را ارتقا دهیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه توجه به شاخص‌های افزایش سلامت از موضوعاتی است که باید در بحث افزایش جمعیت مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر کشور به پیشرفت‌های بسیاری در زمینه پزشکی دست یافته و زمینه درمان بسیاری از بیماری‌ها در استان فراهم شده است.

وی به کاهش اعزام بیماران کشور به خارج از کشور اشاره کرد و گفت: همچنین مشاهده می‌کنیم که در برخی از موارد از سایر کشورها برای درمان به ایران مراجعه می‌کنند.

رئوفی‌نژاد در ادامه با اشاره به موضوع فرهنگ‌سازی در زمینه افزایش جمعیت، افزود: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری به صورت اکید، بر بحث افزایش جمعیت دارند و به صراحت بر فرهنگ‌سازی در این زمینه اشاره کرده‌اند، از همین رو باید اقدامات لازم در این بحث انجام شود.

وی با اشاره به سیاست‌های اعمال شده در زمینه کاهش جمعیت کشور در دو دهه اضافه کرد: متاسفانه این سیاست‌ها منجر به کاهش جمعیت استان شد که شاید در برخی از موارد جبران خسارات به وجود آمده طی این سال‌ها سخت باشد.

استاندار زنجان با اشاره به برخی از امتیازات اعمال شده برای زنان کارمندی که دارای فرزند می‌شوند، افزود: طبق آخرین مصوبات مقرر شده 9 ماه مرخصی برای زنان فارغ از زایمان و همچنین دو هفته نیز مرخصی برای پدران این نوزادان تعیین شده است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی نقش بسزایی در امر ازدواج و افزایش آن دارند، تصریح کرد: باید اقداماتی انجام دهیم که ازدواج افزایش ولی طلاق کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/73005/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول