اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای شهر تصویب شد

موافقت شورای شهر با مدت دو ساله انتخاب پیمانکار خدمات شهری

با تصویب شورای شهر اردبیل مدت انتخاب پیمانکار امورات خدمات شهری دو سال مصوب شد تا با افزایش یک ساله قرارداد قبلی بتواند با دلگرمی بیشتر فعالیت کند.

موافقت شورای شهر با مدت دو ساله انتخاب پیمانکار خدمات شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در جلسه صبح امروز شورای شهر اردبیل بین اعضای شورای شهر مباحث مختلفی در این زمینه مطرح شد که رئیس شورای شهر اردبیل اظهار داشت: بر اساس استعلام‌ها و بررسی مسئولان امور حقوقی شهرداری می‌تواند قرارداد بیش از یک سال با پیمانکاران امورات خدمات شهری و رفت و روب ببندد که این امر هیچ ممنوعیت قانونی ندارد.

حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری تصریح کرد: بر اساس آیین‌نامه مالی و معاملاتی شهرداری این حرکت درست و قانونی به نظر می‌رسد و در حقیقت تشویق و دلگرمی برای شرکت‌های پیمانکاری است تا با تجهیز امکانات و وسایل خود بتوانند مطلوب‌تر به همشهریان ارائه خدمات کنند.

وی دغدغه همکاران شورا در مخالفت با افزایش سه ساله این پیمان‌ها و محدود کردن آن به دو سال را بجا و قابل قبول توصیف کرد و افزود: اولین باری است که شورا با افزایش مدت پیمان از یک سال به دو سال موافقت می‌کند تا پیمانکاران خدمات امور شهری بتوانند با دلگرمی بیشتر در این زمینه اقدام کنند.

 

تعیین دو سال دست شهرداری را در نظارت‌های بیشتر باز می‌گذارد

یکی از اعضای شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه گفت: ما تجربه ناموفقی را در دور اول شورا در افزایش مدت پیمان داشتیم به طوری که پیمانکار مجتمع شورابیل مشکلات و معضلاتی را ایجاد کرد که از آن زمان شورا مصمم شده است تا مدت پیمان را یکساله و بر اساس قواعد و ضوابط پیش‌بینی کند.

ماریا موسوی تصریح کرد: بنده با افزایش مدت پیمان تا دو سال موافق هستم آن هم با نظارت شدید شهرداری تا پیمانکار به راحتی نتواند هرگونه که خواست و دلخواه او باشد، تصمیم‌گیری کرده و برنامه‌ریزی کند.

وی بیان داشت: باید قدرت و ابزاری در دست شهرداری باشد تا اگر پیمانکار در مدت دو سال تخلفی را انجام داده به راحتی او را خلع ید کرده و پیمانکار جدیدی را برگزیند.

افزایش مدت پیمان به روحیه دیکتاتوری منجر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیر شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه گفت:‌ مضرات این امر بر منافع آن می‌چربد، چرا که اگر مدت پیمان افزایش پیدا کند روحیه دیکتاتوری و اقدامات خودسرانه در پیمانکاران به وجود می‌آید و در یک مافیای پنهانی سعی خواهند کرد قدرت را هیچ‌وقت از دست ندهند.

نادر فرزانه با بیان اینکه دو سال منطقی‌تر از سه سال مدت زمان انتخاب پیمانکاران امور خدمات شهری به نظر می‌رسد، ادامه داد: اگر این مدت زمان افزایش یابد، روحیه دیکتاتوری و تبانی و زد و بند بیشتر در کار پیمانکار مشاهده خواهد شد و اصل رقابت نیز که مطلوبیت را به همراه دارد از بین می‌رود.

وی یادآور شد: ما باید با ابزارها و راهکارهای درست مدت پیمان را افزایش دهیم، چرا که ممکن است پیمانکاران به چنان روحیه خودمختاری دست پیدا کنند که حتی در جمع‌آوری زباله‌های شهری اختلال به وجود آورده و مشکلاتی را پیش آورند.

دیگر عضو شورای شهر اردبیل نیز گفت: با افزایش مدت پیمان در حقیقت به سمت تخصص‌گرایی حرکت خواهیم کرد و پیمانکاران با دغدغه کمتر نسبت به پایان مهلت قرارداد خود اقدام به رفت و روب شهری خواهند کرد.

عزیزه تراز ابراز داشت: افزایش سه ساله مدت پیمان تعهد کاری پیمانکار را بالا برده و زمینه یک تخصص‌گرایی و پیشبرد بهتر امور را فراهم می‌آورد.

جواد قرآ‌ن‌نویس دیگر عضو شورای شهر اردبیل نیز خاطرنشان کرد: بنده با افزایش مدت پیمان موافق هستم و معتقدم در دو یا سه سال واگذاری امورات خدمات شهری به پیمانکار خاص وی با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم‌تر حرکت خواهد کرد به شرط آنکه اهرم و ابزار قانونی دست شهرداری باشد تا در صورت تخلف اقدام به لغو قرار‌داد کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد اصلانیان یکی دیگر از اعضای شورای شهر اردبیل نیز ضمن موافقت با مدت دو سال پیمان با پیمانکاران رفت و روب و خدمات شهری یادآور شد: ممکن است در سه سال واگذاری امور نوعی رفتار خودسرانه و گردن کلفتی در آنها به وجود آید که بنده نیز با دو سال مدت پیمان موافق هستم و توصیه می‌کنم شهردار ابزار لازم را برای لغو قرار‌داد در صورت مشاهده تخلف داشته باشد.

انتهای پیام/62001/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول