اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آرین‌منش در گفت‌وگو با فارس:

جریان‌های سیاسی نباید شهردار را به شورای شهر تحمیل کنند

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری خراسان‌رضوی با تاکید بر اینکه باید شهردار آینده مشهد از مشی اعتدالی برخوردار باشد، گفت: جریان‌های سیاسی و حتی غیرسیاسی نباید گزینه‌ای را به عنوان شهردار به شورای شهر چهارم تحمیل کنند.

جریان‌های سیاسی نباید شهردار را به شورای شهر تحمیل کنند

جواد آرین‌منش در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی فارس در مشهد، با اشاره به نقاط ضعف و قوت شورای شهر سوم پایتخت معنوی ایران اظهار کرد: بنده شورای شهر سوم مشهد و مجموعه شهرداری را مثبت ارزیابی می‌کنم؛ در حقیقت موفقیت و نمود کاری شورای شهر در تصمیماتی است که از سوی شهردار و مجموعه شهرداری گرفته و اجرا می‌شود.

وی افزود: شورای شهر نهادی انتفاعی و جدا از شهرداری نبوده بلکه ناظر و سیاست‌گذار شهرداری است؛ هنوز شوراهای شهر ما به عنوان نهادی برای نظارت بر تمام امورهای شهری محسوب نمی‌شوند بلکه تنها بر عملکرد شهرداری و مجموعه‌های وابسته به آن نظارت می‌کنند.

* انشقاق میان اعضا از ضعف‌های دوره سوم شورای شهر

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: یکی از ضعف‌‌های دوره سوم شورای شهر مشهد در واقع ایجاد انشقاق در میان اعضای شورا بود که گاهی این ضعف تصمیم‌گیری‌ها را نیز با مشکل مواجه می‌کرد؛ متاسفانه بعضاً اختلاف‌نظرها به خارج از شورا و به جامعه تسری پیدا می‌کرد که این موضوع نگران‌کننده و تنش‌زا بود.

وی تصریح کرد: باید شورای شهر چهارم مشهد مقدس منسجم، قوی و توانمند باشد هرچند که اکثریت منتخبان دوره آینده کارامد، مجرب و صاحب‌نظر هستند.

* ضرورت برخورداری شهردار آینده مشهد از مشی اعتدال و پرهیز از افراط و تفریط

آرین‌منش در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود ویژگی‌های مهم شهردار آینده مشهد را برشمرد و اذعان کرد: باید اعضای شورای چهارم شهر مشهد توجه داشته باشند که می‌خواهند شهردار شهر مشهد مقدس را به عنوان تاثیرگذار‌ترین و مهم‌ترین کلان شهر مذهبی جهان و ویترین نظام جمهوری اسلامی ایران انتخاب کنند؛ شهر مشهد به واقع نقش انسجام‌دهنده و وحدت بخش ملی را ایفا کرده و همه ساله نیز میزبان یک سوم جمعیت کشور است.

وی افزود: شهردار مشهد نماد خدمات‌رسانی به تمام ایران اسلامی است نه فقط به شهروندان مشهدی؛ لذا به میزان اهمیت و جایگاه این کلان شهر مدیریت شهری آینده نیز باید از جایگاه والا و ممتاز برخوردار باشد.

وی ادامه داد: شهردار آینده مشهد باید از توانایی بالایی در جذب اعتبارات ملی داشته باشد و بتواند سهم کلانشهر مذهبی مشهد را از اعتبارات ملی استحصال کند؛ برای این امر می‌بایست شهردار آینده قدرت تعامل با دولت آینده را نیز داشته باشد که لازمه این موضوع برخورداری از مشی اعتدالی و پرهیز از افراط و تفریط است.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد:‌ همچنین باید شهردار آینده از ویژگی عدالت‌خواهی برخوردار باشد به تعبیر دیگر اعتبارات و امکانات در کلانشهر مشهد به صورت عادلانه توزیع نشده و بخش‌هایی از شهر از محرومیت برخوردار هستند؛ امروز یک سوم جمعیت شهر مشهد حاشیه‌نشین هستند که این سبب آزار شهروندان مشهدی می‌شود. 

* شهردار آینده مشهد باید بومی باشد

وی متذکر شد:‌ دیگر ویژگی حائز اهمیت شهردار آینده پایبندی به قانون، سلامت و پاک دستی و پرهیز از ویژه خواری و قانون‌گرایی است؛ همچنین شهردار آینده باید مشهد‌شناس بوده و نیروی بومی باشد.

به گفته آرین‌منش انتخاب شهردار غیربومی برای کلانشهر مذهبی مشهد توهین به شعور مردمی است که به اعضای شورای دور چهارم رای داده اند لذا باید ضمن احترام به توانمندی نیروهای بومی، شهردار آینده را از میان نیروهای بومی برگزینیم تا بتواند با شناخت درست از مشکلات، راهگشای مشکلات شهری شود.

وی در ادامه دیگر ویژگی شهردار آینده را برخورداری از تجربه کافی و مفید در اداره شهر عنوان کرد و یادآور شد: داشتن مقبولیت میان مردم کلید جلب اعتماد مردم و حل مشکلات شهری است بنابراین شهردار آینده باید از جایگاه مناسبی در میان مردم برخوردار باشد.

* جریان‌های سیاسی نباید شهردار را به شورای شهر تحمیل کنند

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری خراسان‌رضوی در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: نباید هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی گزینه‌ای را به عنوان شهردار به منتخبان شورای چهارم شهر مشهد تحمیل کند چراکه انتخاب شهردار باید بر اساس عقلانیت و خرد جمعی منتخبان دوره چهارم صورت گیرد.

انتهای پیام/70003/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول