اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کشمکش شورا و بازرسی همچنان ادامه دارد

بازرسی و ساخت و ساز غیر‌مجاز / پرونده بازرسی به ماده 100 رفت

رئیس شورای شهر اردبیل گفت: اداره کل بازرسی استان اردبیل در ساخت طبقه دوم ساختمان خود دچار تخلف شده است و بدون مجوز به این کار اقدام کرده است.

بازرسی و ساخت و ساز غیر‌مجاز / پرونده بازرسی به ماده 100 رفت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محمد رضا سرداری صبح امروز در دویست و هشتادمین جلسه شورای شهر اردبیل در دور سوم اظهار داشت: چند روز پیش گزارش‌های متعددی به دستمان رسید که اداره کل بازرسی استان اردبیل طبقه دوم ساختمان اداری خود را بدون کسب پروانه ساختمانی در حال احداث دارد.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع مورد پیگیری قرار گرفت و معلوم شد که ادعاهای مردم درست است و این اداره کل بدون کسب مجوز و پروانه از شهرداری و پرداخت هزینه‌های آن اقدام به ساخت و ساز غیر‌مجاز کرده که بنده طی نامه‌ای به شهردار اعلام کردم که جلوی این کار گرفته شود.

رئیس شورای شهر اردبیل یادآور شد: مردم حق دارند در این زمینه و تبعیض‌های احتمالی اعتراض کنند چرا که برخی از پرونده‌ها به رغم نداشتن هیچ تخلفی در کمیسیون ماده 100 مشمول جریمه شده در حالی که برخی ادارات و نهادهای دولتی ما بدون اینکه به خود زحمت دریافت پروانه ساختمانی و دریافت مجوز را بدهند اقدام به ساخت و ساز می‌کنند که عملاً این کار تخلف محسوب می‌شود.

سرداری گفت‌: بنده حتی از نزدیک عملیات ساختمانی اداره کل بازرسی استان را که آهن‌آلات آن در حال اتصال و نصب بود مشاهده کردم که این اداره کل بدون اینکه درخواستی از شهرداری مبنی بر دریافت پروانه و مجوز داشته باشد به این کار دست زده است.

این مسئول عنوان کرد: اکیپ اجرائیات شهرداری به محل اعزام شده و در دو نوبت با صدور اخطاریه‌هایی سعی کرده است جلوی این ساخت و ساز غیر‌قانونی را بگیرد و خطاب به این اداره کل تذکر داده شده است تا زمانی که پروانه‌ای را نگیرند امکان ادامه ساخت و ساز وجود نخواهد داشت.

رئیس شورای شهر اردبیل به تماس خود با استاندار اردبیل در این رابطه اشاره کرد و بیان داشت: استاندار اردبیل نیز تاکید کرد که شهرداری موظف است طبق قانون برخورد داشته باشد و هر دستگاهی که بدون مجوز به ساخت و ساز روی آورد متوقف کند.

 

نه استاندار و نه معاون عمرانی از طرف شهرداری مجوزی برای ساخت و ساز صادر نکرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرداری در بخش دیگری از سخنان خود افزود: مسئولان بازرسی ادعا داشتند که ما با موافقت معاون عمرانی استاندار اردبیل به چنین اقدامی دست زدیم و در حال انتقال آهن‌آلات به طبقه دوم هستیم که در طی تماسی که با معاون عمرانی اردبیل داشتیم میر‌جعفریان اعلام کرد که بنده مجوزی نداده‌ام بلکه در جلسه‌ای اعلام کردم که اگر اعتباری برای ساخت طبقه فوقانی اداره کل بازرسی در دست دارید با کسب مجوز قانونی از شهرداری به این کار اقدام کنید.

وی تصریح کرد: این اقدامات از سوی هر دستگاه و نهادی صورت بگیرد در حقیقت تخلف است و چگونه است که ما با ساخت و ساز غیر‌قانونی عموم مردم برخورد جدی و قانونی می‌کنیم اما یک نهاد نظارتی که مشرف بر مسائل حقوقی است چنین مواردی را در ساخت و سازها رعایت نمی‌کند که از شهرداری و شورا باید مجوز ساخت و ساز بگیرد.

رئیس شورای شهر اردبیل ادامه داد: در گذشته برای جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز غیر‌مجاز ما حتی متهم شدیم که شورا و شهرداری اجازه نمی‌دهد فقیر‌ترین افراد حتی اتاقکی برای خود تهیه کنند چرا که ما اصل و مر قانون را اجرا می‌کنیم و در اجرای این قانون یک شهروند عادی با یک مسئول بلند پایه برای ما هیچ فرقی ندارد در حالی که بازرسی به عنوان یک نهاد نظارتی و قانون‌مدار نباید خود قانون را زیر پا گذاشته و پایمال کند.

سرداری ضرورت ارجاع پرونده تخلفاتی بازرسی را به ماده 100 یادآور شد و گفت:‌ هر تصمیمی در کمیسیون ماده 100 گرفته شود برای ما قابل قبول است ولی سخن اصلی ما این است که حتماً باید مجوز قانونی و پروانه شهرداری اخذ شود تا در این زمینه بتوان اقدامی را انجام داد.

 

بازرسی با حیثیت اعضای شورای شهر بازی کرده است، این بار خود در برابر تخلف پاسخگو باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تهیه 40 برگ گزارش در خصوص نحوه قراردادها،‌ پیمان‌ها و هزینه‌کردها برای 9 نفر از اعضای شورای شهر اردبیل و ارجاع آن به مراکز انتظامی، اطلاعاتی، قضایی و مراجع دیگر تاکید کرد: برای کار قانونی ما بازرسی 40 برگ گزارش تهیه کرده است اما چگونه است که در برابر آنها دوست دارند که در برابر کار غیر‌قانونی آنها ما چشمپوشی کنیم.

رئیس شورای شهر اردبیل یادآور شد: اگر ماده 100 حکم جریمه‌ای را صادر کند آنها باید به قانون تن داده و جریمه را پرداخت کنند چرا که نباید از موقعیت اداری و مسئولیت‌شان سوء‌ استفاده کنند و یا بخواهند رفتاری غیر‌قانونی در پیش بگیرند.

سرداری با بیان اینکه اهل باج دادن به هیچ کس،‌ گروه یا فردی نیستم و از حیثیت اعضای شورای شهر که مورد تهدید قرار گرفته دفاع خواهم کرد، ابراز داشت: بنده ثابت خواهم کرد که متخلف چه کسی است و قطعاً در این باب هیچ لجاجت و عنادی در کار نیست و بنده با مسئولیت شرعی و قانونی خود از شهردار خواسته‌ایم تا با هرگونه تخلف و عمل غیر‌مجاز از سوی هر فرد و یا دستگاه اداری و دولتی برخورد کند.

وی با اشاره به نامه‌نگاری‌های متعدد با شهردار و مسئولان اجرائیات خاطرنشان کرد: تا زمانی که کمیسیون ماده 100 در این باب تعیین تکلیفی نکند و مجوز قانونی از سوی شهرداری صادر نشود بازرسی حق ندارد ادامه فعالیت ساخت و ساز داشته باشد یا بخواهد آجری روی آجر بگذارد.

رئیس شورای شهر اردبیل افزود: این نهاد نظارتی حتی اعضای شورای شهر اردبیل را در آستانه انتخابات به محاکم قضایی احضار کرد تا در خصوص کار قانونی خودشان که غیر‌قانونی تلقی می‌شود ارائه گزارش کنند اما امروز کسانی که در مسند قانون و قضاوت نشسته‌اند خودشان گرفتار بی‌قانونی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرداری در پایان سخنان خود با قرائت نامه نوشته شده به عنوان اخطاریه برای اداره کل بازرسی استان در جلوگیری از هرگونه تخلف ساخت و ساز غیر‌مجاز گفت: آنهایی که روزگاری با حیثیت ما بازی می‌کردند باید بیایند و پاسخگوی این کار غیر‌قانونی خود باشند.

انتهای پیام/62001/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول