اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

ادغام سازمان‌های بیمه‌ای جلوی موازی‌کاری‌ها را گرفته است

استاندار اردبیل گفت: ادغام سازمان‌های بیمه‌ای در زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سبب شده تا جلوی بسیاری از موازی‌کاری‌ها گرفته شود.

ادغام سازمان‌های بیمه‌ای جلوی موازی‌کاری‌ها را گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، اکبر نیکزاد در جمع مدیران و کارشناسان سازمان تأمین اجتماعی در اردبیل اظهار داشت: ظرفیت سازمان تأمین اجتماعی در ارائه خدمات چندگانه و مؤثر بسیار بالاست و تمام مجموعه‌ها و مردم باید از ظرفیت بالای این سازمان استفاده کنند تا جایی که به مرحله‌ای برسیم که دیگر در کشور ما کسی نباشد که تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی نباشد.

وی با اشاره به اینکه تأمین اجتماعی تنها در مقابل بیمه‌شدگان مسئول نیست بلکه باید تمامی مردم به نوعی تحت پوشش این سازمان قرار بگیرند، تصریح کرد: ادغام سازمان‌های بیمه‌ای در زیرمجموعه وزارت کار، رفاه و تأمین اجتماعی یکی از اقدامات مؤثر و خوبی بود که موجب شد تا موازی‌کاری‌ها در سازمان‌های مختلف مرتبط با بیمه جلوگیری و مردم راحت‌تر بتوانند در مورد امور بیمه‌ای خود تصمیم‌گیری کنند.

نیکزاد خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم یک کشور پیشرفته داشته باشیم و قدرت رقابت اقتصادی با کشورهای جهان و منطقه را کسب نماییم باید از تمامی ظرفیت‌های سازمان‌ها و ادارات در جهت خدمت‌رسانی به مردم استفاده کنیم و با برنامه‌ریزی درست و حساب شده مسئولان، کشور باید به سمت و سویی هدایت شود که مردم به سوی بیمه شدن رو آورده و با بیمه کردن خود دغدغه بیکاری و اخراج از کار نداشته باشند.

این مسئول وظیفه تأمین اجتماعی را در جامعه بسیار خطیر و حساس عنوان کرد و ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی با حمایت از نیروی‌های مولد و بیکار، آرامش روانی در جامعه ایجاد می‌کند و ما در آرامش می‌توانیم جامعه را به سوی توسعه رهنمون سازیم.

در ادامه این نشست مدیرکل تأمین اجتماعی استان اردبیل نیز با بیان اینکه 560 هزار نفر بیمه شده اصلی و تبعی استان از خدمات سازمان بهره‌مند می‌شوند، اضافه کرد: در طول سه ماه گذشته با تلاش همکاران و حمایت مسئولان استانی، سازمان تأمین اجتماعی شعبه شهرستان سرعین راه‌اندازی شده و مجوز شعبه اصلاندوز نیز اخذ که در آینده بسیار نزدیک فعالیت خود را آغاز می‌کند.

احد پنبه‌ای اجرای طرح بیمه کارگران ساختمانی را یکی دیگر از برنامه‌های بسیار موفق در راستای تحت پوشش قرار دادن کارگران عنوان کرد و یادآور شد: آن دسته از کارگران ساختمانی که تا سال 91 موفق به اخذ مدرک مهارت از فنی و حرفه‌ای شده بودند تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

وی ارائه خدمات مقرری‌بگیران و بیمه بیکاری و دریافت سوابق بیمه‌ای از طریق اینترنت، صدور دفترچه درمانی در کمتر از 15 دقیقه و کشف 1017 کارگاه جدید را از دیگر اقدامات و برنامه‌های این سازمان ذکر کرد.

سپس نیک‌سیرت مدیر درمان تأمین اجتماعی استان نیز گفت: این مدیریت در حوزه درمان مستقیم با در اختیار داشتن مراکز ملکی خود و به صورت رایگان ارائه خدمات می‌کنند و خدمات درمانی غیر مستقیم خود را نیز از طریق عقد قرارداد با بیمارستان‌های خصوصی، مطب پزشکان و بیمارستان‌های خصوصی به بیمه‌شدگان ارائه می‌کند.

 

ساخت یک‌هزار واحد مسکن مهر برای معلولان

 

استاندار اردبیل افزود: یک‌هزار واحد مسکن مهر برای معلولان استان ساخته می‌شود.

اکبر نیکزاد در نشست با کارکنان و جمعی از جامعه هدف بهزیستی استان تصریح کرد: زمین مورد نظر برای ساخت این واحدها تأمین شده و در مرحله تعیین تکلیف است.

وی با بیان اینکه واحدهای مسکونی معلولان متناسب با نیازهای جسمی و حرکتی این افراد احداث می‌شود، خاطر نشان کرد: تلاش می‌شود از ساخت مجتمع‌های مسکونی بزرگ و چند طبقه جلوگیری شده و متناسب با فرهنگ منطقه آپارتمان‌های سه طبقه‌ای احداث شود.

نیکزاد با اشاره به اقدامات انجام گرفته در مورد رعایت سهمیه سه درصدی معلولان در استخدامی‌ها اضافه کرد: معلولان ما استعدادهای زیادی در حوزه‌های مختلف دارند و در صورت داشتن سایر شرایط لازم باید از این استعدادها در جهت رشد و پیشرفت جامعه استفاده شود.

استاندار اردبیل در ادامه با اشاره به فعالان و کارکنان بهزیستی، تلاش در این بخش را نیازمند عشق و علاقه دانست و بیان کرد: فعالیت در بهزیستی منشا خیر و برکت بوده و سختی کار در این بخش جز با داشتن قلبی رئوف ممکن نیست.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان نیز در این جلسه با اشاره به اهداف و فعالیت‌های بهزیستی استان، از وجود 500 مرکز غیردولتی زیر نظر بهزیستی در استان خبر داد.

رویا احمدیان با اشاره به اقدامات در نظر گرفته شده برای هفته بهزیستی یادآور شد: همزمان با این هفته 40 واحد مسکن ویژه مددجویان در شهرستان‌های مختلف استان افتتاح می‌شود.

وی انجام تست رایگان غربالگری شنوایی و بینایی، توزیع سبد غذایی برای مددجویان، واریز مبالغی به حساب مددجویان به عنوان رمضانیه و برگزاری ضیافت افطار را از دیگر برنامه‌های این ایام ذکر کرد.

همچنین تنی چند از مدیران مراکز غیردولتی سازمان بهزیستی از جمله مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست، مراکز توانبخشی، انجمن‌های پیشگیری اولیه از اعتیاد و مراکز ترک اعتیاد مشکلات خود را مطرح و استاندار اردبیل نسبت به رفع آنها قول مساعد داد.

انتهای پیام/62001/ک/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول