اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور آمایش معاونت برنامه‎ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور:

آمار و اطلاعات یکی از ارکان توسعه پایدار است/ ساترا مانع موازی‎کاری اطلاعات مشابه می‎شود

معاون امور آمایش و توسعه منطقه‎ای معاونت برنامه‎ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور گفت: آمار و اطلاعات یکی از ارکان توسعه پایدار است لذا هر چه اطلاعات بیشتر باشد دانایی‌محوری افزایش می‎یابد.

آمار و اطلاعات یکی از ارکان توسعه پایدار است/ ساترا مانع موازی‎کاری اطلاعات مشابه می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علیرضا رحمت‎نیا بعدازظهر امروز در جلسه شورای برنامه‎ریزی و توسعه استان اظهار داشت: برای برنامه‎ریزی توسعه نیازمند تمام اطلاعات هستیم، اطلاعاتی نظیر اطلاعات چندرسانه‎ای، اطلاعات مکانی، باستان‌شناسی، دانش و تجربه کارشناسان، اطلاعات حاصل از طرح‎ها و مطالعات موضوعی باید از طریق سیستم هوشمند اجرایی و عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه نخستین اولویت ما برخورداری از آمار و اطلاعات در حالات مختلف است، اذعان کرد: اگر بخواهیم آمایش درست انجام شود باید همه اطلاعات به درستی پردازش شوند در همین راستا نخستین استفاده‎کننده‎های سیستم‎های نوین را طراحی کردیم.

نصف کشور درگیر معضل ریزگردها است

معاون امور آمایش و توسعه منطقه‎ای معاونت برنامه‎ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور افزود: هدف اصلی ایجاد نظام شاخص‎های ارزیابی توسعه به منظور ارتقاء و بهبود نظام تصمیم‎گیری و برنامه‎ریزی جامعه با ایجاد زیرساخت‎ مناسب از داده مکانی و توصیفی است.

رحمت‎نیا با تاکید بر اینکه توسعه بدون تخریب محیط زیست به عنوان توسعه پایدار تلقی می‎شود، تصریح کرد: اگر سدسازی‎های اخیر ترکیه را رصد کنیم می‎بینیم که 40 میلیارد مترمکعب آب را ذخیره می‎کنند که عاملی برای ایجاد ریزگردها شده است، نصف کشور ما نیز درگیر این معضل است لذا با داشتن شاخصه‎ها می‎توان پهنه منطقه‎ای را رصد و مشکلات را مرتفع کرد.

وی بیان داشت: تلفیقی از علم اقتصاد و جامعه‌شناسی یکی از مهم‌ترین بخش‎های مورد نیاز است که باید به آن توجه کنیم.

از طریق سیستم ساترا می‎توان عواقب ساخت یک پروژه را قبل از اجرا شناسایی کرد

معاون امور آمایش و توسعه منطقه‎ای معاونت برنامه‎ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه با استفاده از قابلیت‎های پردازش آمار و اطلاعات می‎توان یک قابلیت مجازی ایجاد کرد، اظهار داشت: از طریق سیستم ساترا می‎توان عواقب ساخت یک پروژه را قبل از اجرا شناسایی کرد.

رحمت‎نیا در خصوص مشکلات حوزه آمار و اطلاعات بیان داشت: دوباره‎کاری و موازی‎کاری در تولید اطلاعات مشابه، عدم پوشش کامل اطلاعات از کشور، به هنگام نبودن اطلاعات، عدم آگاهی دستگاه‎ها از اطلاعات موجود، عدم وجود فرهنگ و سیاست‎های تبادل داده و عدم توجه به نیاز کاربران حین تولید اطلاعات از جمله مشکلات حوزه آمار و اطلاعات به شمار می‎رود.

وی با بیان اینکه برای تمام موضوعات فرابخشی شاخص‎هایی تعریف شده است، اظهار داشت: 2 هزار و 530 شاخصه برای ارزیابی توسعه تدوین شده است.

انتهای پیام/83001/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول