اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سه ماهه نخست سال‌جاری

درآمدهای عمومی گمرکات خوزستان 24 درصد افزایش یافت

معاون مالی و اداری ناظر بر گمرکات خوزستان گفت: میزان درآمدهای عمومی گمرکات استان در سه ‌ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال‌گذشته با رشد 24 درصدی همراه بوده ‌است.

درآمدهای عمومی گمرکات خوزستان 24 درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس در اهواز، عباس شعبانی در کارگروه صادرات غیرنفتی استان که ظهر امروز در محل استانداری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: صادرات کالاهای غیرنفتی استان در سه ‌ماهه امسال به وزن 2 میلیون و 656 هزار تن و به ارزش بیش از 23 میلیارد و 932 میلیون ریال بوده است.

وی بیان کرد: همچنین میزان واردات کالا به استان در این مدت 2 میلیون و 934 هزار تن به ارزش بیش از 48 هزار میلیارد ریال است.

معاون مالی و اداری ناظر بر گمرکات خوزستان افزود: میزان صادرات غیرنفتی استان نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته از نظر وزنی 3 درصد و از لحاظ ارزشی 9 درصد کاهش داشته و میزان واردات به استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب 20 و 5 درصد کاهش یافته است.

وی اضافه‌مرد: عمده محصولات صادراتی شامل محصولات پتروشیمی، پلی‌اتیلن، روغن،گریس و کشاورزی بوده که عمدتا به کشورهای حاشیه خلیج فارس،چین، هند،ایتالیا و به ویژه عراق صادر ‌شده است.

شعبانی خاطرنشان‌کرد: کالاهای وارداتی شامل ذرت، گندم، شکر، برنج‌، جو و آهن از کشورهای چین، امارات، برزیل، آرژانتین، هند، ترکیه، مجارستان، ایتالیا و فرانسه در طول این مدت وارد شده‌اند.

وی افزود: میزان درآمدهای عمومی گمرکات استان در سه ‌ماهه امسال بیش از ‌2 هزار و 476 میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال‌گذشته با رشد 24 درصدی همراه بوده ‌است.

معاون مالی و اداری ناظر بر گمرکات خوزستان خاطرنشان‌کرد: میزان صادرات کالا به عراق از گمرکات خوزستان و دیگر گمرکات کشور در سال اخیر در مجموع 665 هزار و 347 تن کالا به ارزش 225 میلیون و 740 دلار بوده است.

انتهای پیام/72008/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول