اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 3 ماه نخست سال جاری صورت گرفت

کسب 100 میلیون تومان درآمد توسط بقاع متبرکه تویسرکان

رئیس اوقاف و امور خیریه تویسرکان از درآمد 100 میلیون تومانی بقاع متبرکه در سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: این میزان درآمد از 16 بقعه متبرکه تویسرکان به دست آمده است.

کسب 100 میلیون تومان درآمد توسط بقاع متبرکه تویسرکان

حجت‌الاسلام احمد‌رضا خزائی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در تویسرکان، با بیان اینکه مردم ایران‌زمین از دیرباز نسبت به امامزادگان و بقاع متبرکه ارادت خاصی داشتند، اظهار داشت: امروز بیش از هر زمان دیگر باید در راستای سوق مردم به سوی امامزاده‌ها و بقاع متبرکه گام برداریم.

وی با تأکید بر اینکه بقاع و امامزاده‌ها قطب تحقق آرمان‌ها و ارزش‌های الهی هستند، بیان کرد: برای  امتدادبخشی به خط فکری و بصیرت‌افزایی در راستای تحکیم بنیان‌های فرهنگی اجتماع باید همت بر این باشد که از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان، یکی از منابع ارزشمند در خنثی‌سازی توطئه‌های استکبار را توجه به امامزاده‌ها دانست و تصریح کرد:  در سال‌های اخیر اوقاف و امور خیریه با همکاری مردم، برنامه‌هایی در ارتباط با تقویت بنیه فرهنگی جامعه ارائه کرده که البته کار در این زمینه باید بیش از گذشته شود. 

وی در ادامه توجه به این کانون‌های معنوی را زمینه‌ آرامش روحی مردم دانست و گفت: انسان‌ها در عصر امروز بیش از گذشته برای رسیدن به آرامش جسم و روح، دنبال جایگاهی هستند که بقاع متبرکه بهترین مرکز در تحقق این مهم به شمار می‌رود. 

خزائی با بیان اینکه طبق سخنان رهبری باید بقاع متبرکه را به قطب فرهنگی تبدیل کرد، اذعان داشت: اداره اوقاف و امور خیریه تویسرکان در همین راستا، حرکتی اثرگذار و مثمر ثمر داشته است.

وی ساخت ضریح بارگاه نورانی امامزاده ناصر(ع)، ساخت امام‌زاده آقارضا بوستان دره، ساخت گنبد و ضریح امامزاده محمد روستای شأن‌آباد، مرمت، تعمیر و بازسازی بخش زیادی از بقاع و امامزاده‌های دیگر  را در راستای این مهم دانست.

رئیس اوقاف و امور خیریه تویسرکان تجهیز برخی از این کانون‌ها به امکانات به‌روز را از دیگر برنامه‌ها دانست و گفت: به مناسبت‌های مختلف در طول سال در قالب طرح‌ها و برنامه‌های مفصل دینی، فرهنگی و اجتماعی با حضور استادان خبره و مجرب این نهاد در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: 42 امامزاده و بقعه در تویسرکان وجود دارد، که از این تعداد 16 امامزاده درآمدزا هستند.

خزائی ابراز داشت: امامزاده‌ها و بقاع درآمدزای تویسرکان در سه ماه سال جاری 100 میلیون تومان از نذورات و مساعدت‌های مردم درآمد داشته‌اند.

وی امامزاده عبدالله(ع) سرکان، باباپیر علی شهر فرسفج، امامزاده زید بن علی(ع) شهرک شاه زید، امامزاده ناصر (ع)، امامزاده محمد روستای شأن آباد، حضرت حبقوق نبی(ع) و دو مسجد باغوار و ابوالفضل (ع) سرابی با کارکرد زیارتی را دارای درآمد اعلام کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تویسرکان تعداد موقوفات شهرستان را 290 مورد در دو بخش متصرف و غیر متصرف خواند و ابراز داشت: بخش موقوفات متصرفی در حوزه انتفاعی 196 موقوفه شامل مساجد و حسینیه‌ها و سایر اماکن مذهبی و در حوزه منفعتی 94 موقوفه است.

وی موقوفات غیر متصرف در تویسرکان را شامل سه فقره دانست و بیان کرد: وقف به عنوان فریضه‌ای ارزشمند و متعالی، دارای اثرگذاری بالایی در سعادت و سلامت جامعه دارد.

انتهای پیام/89010/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول