اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تجارت مازندران خبر داد

صادرات 600 هزار دلاری کیوی از مازندران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: صادرات کیوی از مازندران در سه ماهه نخست سال جاری به رقم بیش از 605 هزار دلار رسید.

صادرات 600 هزار دلاری کیوی از مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، مرتضی‌ هاشم‌پور اظهار داشت: صادرات کیوی استان در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 179 درصدی داشته است. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران افزود: صادرات کیوی استان مازندران در سه ماهه نخست سال گذشته رقم 217 هزار دلار بوده است. 

هاشم‌پور با بیان اینکه از لحاظ وزنی نیز صادرات کیوی در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 140 درصد رشد داشت، گفت: به‌طوری که این رشد از رقم 258 تن به 620 تن افزایش یافت. 

وی به مقصد صادراتی کیوی استان اشاره کرد و اذعان داشت: کشورهای cis نظیر ارمنستان، قزاقستان، ترکمنستان، آذربایجان و کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهایی نظیر ترکیه، عراق و لبنان کشورهای صادراتی کیوی استان هستند. 

هاشم‌پور، ظرفیت مازندران به ویژه غرب استان را به علت دارا بودن شرایط آب و هوایی معتدل و مرطوب، بارندگی فراوان و زمین‌های حاصلخیز در کشت محصول کیوی بسیار بالا دانست و اظهار داشت: رتبه اول استان در تولید کیوی در سطح کشور وجود بازارهای فوق‌العاده مناسب در کشورهای منطقه cis و کشورهای عربی فرصت بسیار خوب برای صادرات این محصول است.

انتهای پیام/2296/ذ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول