اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سه ماهه نخست سال جاری صورت گرفت

ثبت 380 فقره سند مالکیت مسکن مهر در خراسان جنوبی

مدیر‌کل ثبت اسناد و املاک خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تعداد ثبت اسناد مالکیت موقوفه در سال جاری 30 مورد است، گفت: همچنین 380 فقره اسناد مالکیت مسکن مهر استان طی سه ماهه نخست سال جاری ثبت شده است.

ثبت 380 فقره سند مالکیت مسکن مهر در خراسان جنوبی

قدرت حاجی‌‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: طی سه ماهه نخست سال جاری تعداد 531 تقاضای ثبت در این اداره پذیرفته شده است.

وی گفت: در سه ماهه نخست سال جاری یک‌هزار و 817 عملیات تفکیکی انجام شده است.

ثبت اسناد صادره تک‌برگ به تعداد 4 هزار و 996 فقره

مدیر‌کل ثبت اسناد و املاک خراسان‌جنوبی اسناد مالکیت موقوفه در سال جاری را 30 مورد عنوان کرد و گفت: اسناد مالکیت مسکن مهر استان 380 فقره طی سال جاری ثبت شده است.

حاجی‌پور تصریح کرد: جمع اسناد صادره تک برگ به تعداد 4 هزار و 996 فقره است و همچنین تعداد پاسخ به استعلامات در سال جاری 4 هزار و 764 مورد است.

وی ادامه داد: طی مدت ذکر شده تعداد 372 ملک در اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان‌جنوبی بازداشت شده است.

رفع بازداشت 589 ملک در خراسان جنوبی

مدیر‌کل ثبت اسناد و املاک خراسان‌جنوبی خاطر نشان کرد: همچنین تعداد املاک رفع بازداشت شده در سال جاری 589 مورد است.    

حاجی‌پور با بیان اینکه زمین‌خواری پدیده شومی است که در سطح کشور مطرح شده، متذکر شد: اراضی ملی، اموال عمومی متعلق به تک تک شهروندان است که باید در راستای منافع عامه و برخورداری اموال مورد توجه ویژه مقامات حوزه عمومی قرار گیرد.

وی یادآور شد: زمین منبع کمیاب اجتماعی و اقتصادی است که برای تامین مسکن سایر بخش‌های اقتصادی و کشاورزی اختصاص دارد.

افزایش پدیده تصرف عدوانی و سودجویانه

مدیر‌کل ثبت اسناد و املاک خراسان‌جنوبی تصریح کرد: پدیده تصرف عدوانی و سودجویانه اراضی ملی و منابع طبیعی و جولان عناصر فرصت‌طلب و سودجو که به بهای سوداگری، مراتع و اراضی ملی و دولتی را تخریب، مبادرت به ساخت‌و‌ساز و ادعای تصرفات مالکانه دارند، زخمی کهنه و فرسایشی است که در دو دهه اخیر عمیق‌تر و وسیع‌تر شده است.

حاجی‌پور افزود: پدیده تصرف عدوانی و سودجویانه اراضی ملی و منابع طبیعی شیوه سازمان یافته پیدا کرده و به صورت پیچیده عناصر مادی و مجرمانه و شبکه‌ای از تخلفات را صورت‌بندی کرده است.

وی اضافه کرد: حجم بالای پرونده‌های زمین‌خواری و اختلافات ملکی در محاکم قضایی، اعلام مفتوح بودن تعداد زیادی فقره شکایات مربوط به سازمان‌های راه و شهرسازی و منابع گازی و منابع طبیعی نمودار غیرعادی را نشان می‌دهد.

عارضه زمین‌خواری به یک بحران ملی تبدیل شده است

مدیر‌کل ثبت اسناد و املاک خراسان‌جنوبی متذکر شد: حجم بالای پرونده‌های زمین‌خواری و اختلافات ملکی گویای این واقعیت است که عارضه زمین‌خواری به یک بحران ملی تبدیل شده است.

حاجی‌پور یادآور شد: راه‌اندازی سیستم کاداست مشخص می‌کند که چه کسی و کجا و به چه مقدار زمین و ملک در اختیار دارد.

وی عنوان کرد: اطلاعات سیستم کاداست از حیث اخذ مالیات حسابرسی در ارتباط با دارایی‌ها و اینکه دارایی‌ها از چه طریقی کسب شده است برای مالکان بزرگ و سوداگران و زمین‌خواران به هیچ وجه مطلوب نیست.

کاداست شاه کلید مبارزه با زمین‌خواری در کشور است

مدیر‌کل ثبت اسناد و املاک خراسان‌جنوبی اذعان داشت: زمین‌خواران تمام تلاش خود را برای نفوذ و اخلال در پیشرفت کاداست به کار گرفته‌اند.

این مسئول با بیان اینکه کاداست شاه کلید مبارزه با زمین‌خواری در کشور است، گفت: اگر مسئولان اراده و عزم ملی را در دستور کار قرار دهند می‌توان با راه‌اندازی کاداست جامع منابع ملی را از زمین‌خواری محفوظ نگه داشت.

انتهای پیام/69017/ن40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول